Re: Emulator drukarki serialowej

Jeśli ustawisz na epson 9p to w pliku z hyperterminala powinien być

> głównie tekst plus troszkę kodów sterujących. Dziwne, że widzisz same > krzaczki. Moze coś masz źle ustawione z parametrami transmisji. Spróbuj > odbierać programem Terminal by Br@y++ a do wydruków użyć darmowy program > d2wprint. Umożliwia on przechwytywanie wydruków z programów dosowych. > Polega to na tym ze program w dosie ustawia się do pisania wydruku na > plik a d2wprint przegląda dany katalog i jak się plik .prn pojawi to go > drukuje. Na pewno działał przy wyborze drukarki typu epson.

No niestety, wszystko wskazuje na to, że urządzenie drukuje w trybie graficznym. Parametry transmisji są na pewno OK, bo w konfiguracji portu jest możliwość wysłania testowego patterna (jakiś tekst) i ten odbieram na hyperterminalu czysto. Dzięki za wskazanie tego d2wprinta, spróbuję odebrać to, co wypluwa urządzenie nie na terminal a jako plik i zobaczymy, czy ten programik sobie z nim poradzi.

Jarek P.

Jarek P. pisze:

Byłoby miło gdyby przynajmniej do tych drukarek HP wysyłało w Postscripcie :) Ale jak znam życie to soft w tym urządzeniu pewnie z czasów jak deskjety wymagały dodatkowych modułów postscriptowych. Mimo to sprawdź, czy otwiera w gsview jeśli go zapiszesz jako .ps lub zobacz czy ma na początku coś w tym rodzaju: %!PS-Adobe-2.0 EPSF-2.0 %%BoundingBox:0 0 612 792 %%EndComments /BEGINEPSFILE { %def

Pewnie pozostanie Ci zrobić zrobić program czytający znaki ascii z trybu graficznego jak to napisał Waldemar.

Reply to
Mario

Jarek P. pisze:

Wydaje mi się ze z trybu graficznego sobie nie poradzi. Pewnie pozostanie Ci zrobić zrobić program czytający znaki ascii z trybu graficznego jak to napisał Waldemar.

Reply to
Mario

W dniu 2010-01-21 13:38, Mario pisze:

Chodziło tylko o magazynowanie danych i przesłanie do drukarki innego typu. No to po co właściwie robić OCR i zamieniać grafikę na tekst? Dużo prościej zebrać dane z drukarki i skonwertować do monochromatycznej bitmapy. Stąd już tylko jeden krok do wydruku na dowolnym urządzeniu obsługiwanym w systemie.

Reply to
Adam Dybkowski