Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

opory aero są zalezne od v^2

> smigło ma stałą predkość...

Od kiedy to? energia kinetyczna masy M to Mv² ale masa przepływająca w jednostce czasu to r*A*v gdzie r to gęstość, A to apertura wiatraka. stad P = r*A*v*v² = r*A*v³ W praktyce sprawność wiatraka leci w dół gdzieś z v^(1/2) więc ostatecznie P ~ v^2.5

> Ale Ty przecież na teoretycznym poziomie nie dyskutujesz... > a na jakim?

Nie wiem, ostatnią dyskusję uciąłeś, że nie interesuje Cię teoria.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

co od kiedy? opory czy śmigło?

no tak, tez już przed chwilą doszedłem do tego ...

powiedz jeszcze tylko jak się wyznacza/oblicza aperturę? jesli nie myle pojęć, to jest ona też proporcjonalna do prędkości obrotowej?

pisałem, że nie chce pisac (tak jak teraz), że poprzenio pisałem co innego najwyraźniej nie bardzo mnie rozumiesz ;-)...

Reply to
qlphon