Re: dwu-stronne PCB w domowych warunkach. JAK ?

U¿ytkownik "Ryszard III" napisa³ w wiadomo¶ci news:bdkng7$itl$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

> U¿ytkownik "SPiotr" napisa³ w wiadomo¶ci > news:bdk69d$5ji$ snipped-for-privacy@taurus.webcorp.pl... > > Osobi¶cie wykonujê w ten sposób, ¿e najpierw wiercê otwory,nanoszê > > druk (rêcznie - ig³y ró¿nej ¶rednicy od strzykawki lekarskiej i > > emalia WILBRA), trawiê i czasami trzeba usun±æ emaliê z kilku > > otworów. > > -- > > Wyslano z forum elektronicznego:

Opisze moj± metode Robie klisze na dukarce laserowej, pamiêtaj±c o umieszczeniu w rogach punktów "znaczników". Nastepnie pokrywam plytke lakierem dwustronnie, po wyschniêciu lakieru wierce otworki z kliszy górnej i przek³adam przez nie 4 przewody, na te przewody "nawlekam" klisze górn± i po odwróceniu doln±. Nastepnie wk³adam wszystko do torebki zamykanej foliowej i odpompowuje powietrze. Pompke zrobi³em z akwariowej wklejaj±c w otwór ss±cy kawalek rurki i uszczelniaj±c silikonem ca³± pokrywe pompki. Po odpompowaniu powietrza obie klisze dok³adnie przylegaj± i na¶wietlam pokolei stronê górn± a nastêpnie doln±. Po na¶wietleniu rozbieram "kanapkê" Wywo³uje pêdzelkiem pod czerwon± lamp±. Moge wtedy wszelkie nierówno¶ci lakieru dok³adnie wywo³aæ. I analogicznie z drugiej strony. Mo¿e ta metoda wydaje sie "dziwaczna" ale sie sprawdza. Tak samo na¶wietlam plytki jednostronne. Wiem mo¿na zbudowac ramê pró¿niow± itd. ale dla kilku plytek w miesi±cu to nie wiem czy jest warto.

snipped-for-privacy@wp.pl

Reply to
PG