Sprzęt do badania w domowych warunkach podatności ur

Witam uprzejmie,

Przed oddaniem urządzenia na badania EMC, chciałem u siebie w miarę możliwości przetestować to, co się da. W związku z tym, chciałem zapytać, jakiego sprzętu używacie do przeprowadzania testów odporności urządzeń na zakłócenia? Nie mogę sobie pozwolić na wydanie kilkunastu/kilkudziesięciu/kilkuset tysięcy złotych na sprzęt do badań. Chodzi o wykonanie testów relatywnie tanio. Oczywiście wiem, że to nie będzie takie badanie, jakie przeprowadzone będzie w profesjonalnym laboratorium. Niemniej liczę na to, że chałupniczymi metodami uda się wyłapać choć część problemów. Ja obecnie stosuję jonizator, który zbliżam albo dotykam do obudowy urządzenia. Mam też spory stary stycznik, który włącza się i wyłącza nieustannie - okręcam wokół niego kable zasilające i sygnałowe, zbliżam go do obudowy urządzenia. Jakie inne urządzenia zakłócające stosujecie?

R.

Reply to
Robbo

Użytkownik "Robbo" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:550c086e$0$8381$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Używam przerobionej zapalarki piezoelektrycznej do gazu. Przedłużyłem i zaizolowałem środkowy bolec (na równi z osłoną). Iskra ma do osłony jakieś 5mm. Jak zbliżę bardziej do tego co chcę to iskra skoczy do mojego urządzenia (potencjał osłony wyprowadziłem drutem z tyłu zapalarki i podłączam do GND badanego urządzenia.

Nie mam nic innego. Kiedyś myślałem o styczniku, ale jakoś się nie zebrałem.

Surge to dość powolne przebiegi - do sprawdzenia odporności używam SPICE :). P.G.

Reply to
Piotr Gałka