Re: Bariera optyczna laser czy podczerwie?.

Możesz wymieszać te rozwiązania, i modulować laser 36kHz. Tylko lepiej

> zastosować diody laserowe na podczerwień np. 780nm , są tanie jak > barszcz i (raczej) niewidoczne. Prócz lasera możesz zastosować diodę IR > led + obrazowanie jej na powierzchni detektora aby otrzymać sensowne > natężenie na sensorze. W sumie rozwiązań jest dużo.

...najtańszą diodę laserową jaką znalazłem to 19zł. Wskaźniki laserowe są tańsze.

Reply to
PawelM

Użytkownik "PawelM" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@n20g2000hsh.googlegroups.com...

...najtańszą diodę laserową jaką znalazłem to 19zł. Wskaźniki laserowe są tańsze.

Tłuczone szkło jest praktycznie za darmo ;)

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

PawelM pisze:

Ale mają kiepską trwałość złącza i często będą padać. Jak chcesz oszczędzać na kosztach to już dostałeś radę, wysyp szkło a nie zawracaj gitarę. :-)

Reply to
Filip Ozimek