Re: ATmega8 i przetwornik ADC

Wszystko zależy od podejścia, masz poprostu zestaw uruchomieniowy :)

> wyświetlacz zwykle się podpina tam gdzie podpięli go w zestawie, rozwiązania > z tego zestawu są dość inteligentne, można się conieco nauczyć, płytka nie > ma jakichś błędów powodujących łapanie śmieci, więc kupienie płytki by > napisać własny program jest optymalnym rozwiązaniem.

Miałem jeden zestaw AVT-518 (programator 2051) i spędziłem dwa dni na dojściu do tego, dlaczego przetwornica (5V-12V) nie działa. Według ACT miałem mieć 16V-20V przy nie obciążonej, a miałem 3V. W końcu poddałem się i poszedłem do znajomego elektronika (ja początkujący samouk jestem), który spędził nad tym kolejną godzinę.

W końcu okazało się, że był błąd na płytce: noga -- o ile dobrze pamiętam -- 12 i 13 scalaka UCY7400 nie były zwarte, ot zapomnieli, a kit dedykowany był początkującym. Od tej pory żadnym kitom nie ufam, a przynajmniej mam satysfakcję, że coś sam zrobię (albo i nie).

Piotr

Pozdrawiam, Roch :-)

Reply to
Gusioo

Gusioo pisze:

Kity mają swoje zalety.Z reguły to płytka dwustronna z metalizacją otworów. Jak robisz sam to albo łączysz drucikami na uniwersalnej albo bawisz się positivem czy termotransferem. Awaryjność takich samoróbek dość duża zwłaszcza jak ma pracować w ciężkich warunkach jak np samochód. A tak kupujesz płytkę i elementy (lub samą) i masz dużą szansę, że zadziała po złożeniu. Później możesz ją sobie przystosować do innej aplikacji traktując jako zestaw uruchomieniowy. Najtańszy bezbolesny sposób żeby zacząć bawić się mikrokontrolerami. Podejrzewam że niepowodzenia przy uruchamianiu samoróbek zniechęciły sporą ilość początkujących.

Reply to
Mario