Re: Akordeon

> Emulacja miękkości młoteczka, rezonansów międzystrunowych, pojemności > pudła, dostrajanie rejestrów itp. niuanse. Technologia poszła naprzód > daleko w ciągu ostatnich kilku lat - to już nie czasy głupawych > syntezatorów.

Cyfrowe pianina (te w nizszym/srednim segmencie) przypominaja troche cyfrowe kompakty fotograficzne. Sa mniejsze, nie trzeba ich stroic, maja sporo dodatkowych funkcji i calkiem dobrze brzmia. To sa w zalozeniu produkty dla mas i sluza bardziej do grania niz do sluchania.

Myślę, że już niedługo nawet profesor akademii muzycznej > na słuch nie odróżni takiego urządzenia od prawdziwego Steinway'a.

Byc moze nie odrozni _nagran_ tych pianin ale uslyszy roznice w ich brzmieniu na zywo. Dzwiek z glosnikow rozni sie od dzwieku generowanego przez zeliwna rame (moze nie tyle sam dzwiek co jego propagacja).

Sa cyfrowe pianina, ktore zblizaja sie jakoscia dzwieku do klasycznych (np. takie:

ale tak naprawde niewiele sie od nich roznia (czytaj: sa rownie duze, ciezkie, drogie i praktyczne co one).

Z drugiej strony, "klasyczne" instrumenty tez maja w sobie coraz wiecej elektroniki:

-hob

Reply to
hobgoblin