Re: ?adowanie 20 akumulatorów po??czonych szereg

Ciezarowki nie maja aku 24V, maja pod dwa 12V polaczone szeregowo.

Nie zmienia to faktu, ze istnieją akku 24V. Dotychczas wychodziłem z założenia, że są do ciężarówek, ale może są do czego innego - wózków widłowych czy t.p.. Przeznaczenie nie ma zresztą znaczenia, napięcie zestawu musi się zgadzać.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

Ale nie samochodowe.

Nie wiem, wiem ze w ciezarowych sa po dwa 12V.

Reply to
Karolek

W/g mnie w ciezarowkach stosuje sie dwa gdyz np. 12V 180Ah stosuje sie rowniez w ciagnikach rolniczych co pozwala producentom na zmniejszenie asortymentu. Poza tym jeden 24V 180Ah mialby zbyt duze gabaryty i wage aby jedna osoba dala rade fizycznie go wyjac z samochochodu np. do doladowania lub wymiany.

Reply to
j.r.