pytanie - silniczek - złe działanie.

witam Wszystkich,

mam problem dlatego piszę na grupie.

posiadam silniczek elektryczny - moc nie istotna - a może tak?

po podłączeniu go do pewnego urządzenia, powinien działać dopiero po uruchomieniu z pilota. Niestety, silnik zaczyna pracować już po podłączeniu kabelków - nie czeka na sygnał z pilota.

Moje pytanie brzmi. Dlaczego tak się dzieje?? Czy to wina uszkodzonej płytki do której silnik podłączam? Czy może wina złego podłączenia - mam 4 kable po 2 na każdy silnik - próbowałem różnych kombinacji i cały czas to samo. teoretycznie płytka jest nowa, wiec powinna być bez wad...

Bardzo proszę o pomoc, co robię źle??

pozdrawiam

Reply to
pawlack

WTF!?

Może napisz co to za płytka, bo tak to można sobie pomyśleć, że podłączasz silnik elektryczny (jakiś) do płytki od ekspresu do kawy.

Reply to
Virus_7

witam,

Użytkownik "Virus_7" napisał w wiadomości

płytka - nadajnik umieszczony w modelu samolotu. silnik - 400 7,2V

Silnik pasuje do płytki. Bateria 7,2 V

pozdrawiam

Paweł

Reply to
pawlack

pawlack snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Marek Lewandowski

pawlack napisał(a):

Chyba odbiornik. Nadajnik (kontroler) masz w łapach.

400 jednostek czego?

Może powiedz jak jest opisana płytka, kabelki. Jaki typ złącza? Może po prostu trzeba uruchomić nadajnik?

Reply to
Virus_7

witam,

Nie znam się na tym niestety:(

żeby ułatwić rozwiązanie problemu zrobiłem zdjęcia płytki i silniczka. Niestety nie mam gdzie ich umieścić w necie, dlatego proszę osoby, które mogę mi pomóc o info na priv, podeślę zdjęcia.

pozdrawiam

Paweł Użytkownik "Virus_7" <rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy napisał w wiadomości news:dmefn9$1pq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
pawlack

pawlack, napisales:

?

k,

Reply to
KILu

witam,

Wielkie dzięki za link - poniżej linki do zdjęć:

?image=0953151lr.jpghttp://img504.imageshack.us/my.php?image=0953390oe.jpghttp://img504.imageshack.us/my.php?image=0953539pm.jpghttp://img504.imageshack.us/my.php?image=0954207xw.jpghttp://img504.imageshack.us/my.php?image=0954420st.jpghttp://img504.imageshack.us/my.php?image=0957145sw.jpghttp://img504.imageshack.us/my.php?image=1001107qb.jpg

Może teraz ktoś będzie wiedział o co chodzi.

pozdrawiam

Paweł Użytkownik "KILu" snipped-for-privacy@psxextreme.pl napisał w wiadomości news:dmeoin$nqc$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Reply to
pawlack

Użytkownik pawlack napisał:

Żaden z tych linków nie działa :-( Dla wyjaśnienia: Silnik klasy 400 - te 400 to nie jest żadna konkretna jednostka, a w zasadzie są to dziesiąte części milimetra. 400 oznacza długość obudowy silnika = 40,0mm. Tak się zwykło opisywać modelarskie silniki elektryczne. Liczba ta ma jakotakie przełożenie na moc silnika (ale nie dosłownie). Ta płytka do której podłączasz silnik, to prawdopodobnie regulator obrotów (tzw. regler). Ma on najczęściej dwie pary grubych przewodów do podłączenia akumulatorów i silnika oraz jeden trójżyłowy przewód zakończony wtyczką podłączaną do odbiornika. Te grube przewody to najczęściej dwa czerwone i dwa czarne. Czerwone służą do podłączenia (+) akumulatorów zasilających i (+) silnika. Są one najczęściej połączone we wnętrzu regulatora, więc nie ma znaczenia który jest który (choć w przypadku Twojego regulatora nie musi tak być). Jeden z czarnych to (-)akumulatorów, a drugi to (-) sinika.

Podeślij zdjęcia na priv, to postaram się pomóc.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" snipped-for-privacy@control.slupsk.pl> napisał w wiadomości news:dmf6fa$hj4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

u mnie wszystkie dzialaja ;)

czy w regulatorze obrotów uzywa sie rezonatora na 49MHz ?? ja sie nie znam, z modelrastwem mam tyle wspolnego ze mi sie to podoba i tyle.

pozdrawiam szogun

Reply to
szogun

Użytkownik szogun napisał:

Raczej nie. Może to jest jakaś hybryda - odbiornik zintegrowany z regulatorem. Niestety nie widzę tych zdjęć :-( Serwer nieodnaleziony... Jakby Kolega mógł podesłać mi te zdjęcia na priv, to z chęcią bym zerknął.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Już wysłałem. Bardzo dziękuję za pomoc.

Reply to
pawlack

Chyba odbiornik?

Co to znaczy pasuje? Co to jest za model i odbiornik - normalne modelarskie odbiorniki nie steruja bezposrednio silnikami, tylko maja wyjscia sygnalow kazdego kanalu, do ktorych podlacza sie badz serwomechanizm (silniczek z przekladnia np. do ruszania sterami) badz regulator (mocy silnika napedowego). Takie tanie gotowe zestawy zwykle cala elektronike maja na jednej plytce i wtedy sa tam jakies spore tranzystory, taki silnik moze ciagnac nawet pare amper.

Reply to
Krzysztof Rudnik

witam,

wielkie dzięki, może wspólnie razem uda się naprawić ten sprzęt.

:)

pozdrawiam

Paweł Użytkownik "Krzysztof Rudnik" snipped-for-privacy@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:438b44a0$0$1512$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

Reply to