Ptytanko w sprawie HD44780

Witam Czy ten kontroler wyświetlaczy LCD ma możliwość obrócenia znaków do góry nogami ? Coś się nie moge doczytać w dokumentacji, a jakoś dziwnie mi się wydaje, że ma taką możliwość (choć może mylę z innym układem)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

Nie, ale możesz zdefiniować zdaje się do 16 własnych znaków.

Reply to
A.Grodecki

tylko 8, nie mieszczą się nawet wszystkie polskie litery.

Reply to
Zbych

Dzięki. Czyli jednak mi się pokiełbasiło :-) Poprostu dużo łatwiej byłoby mi zrobić płytke drukowaną jakby wyświetlacz był do góry nogami. Trudno, trza będzie jeszcze "Orzełka" pomęczyć :)

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Grzegorz Kurczyk napisał(a):

Poczekaj, jeszcze będziesz klął jak dostaniesz wyświetlacz(niekoniecznie na HD44780) ze złączem przy dolnej krawędzi ;-) W moim przypadku dopiero za trzecim podejściem wymyśliłem sensowny układ podzespołów na płytce by w miarę normalnie go połaczyć z prockiem(wyświetlacz graficzny 128*64 na KS0107/0108).

Reply to
badworm