Przyspieszanie diody

W dniu 2013-03-27 21:54, mw158979 pisze:

Ten opornik ma zabezpieczać przed "nieskończonym" prądem ładowania i rozładowania. Ale rzeczywiście - symulator pokazuje, że usunięcie go (zmniejszenie do 0.01 ohm) daje dobre efekty - kondensatory na wyjściu prostownika radzą sobie z przepięciami (udało mi się trochę rozbudować symulowany układ i uzyskać efekt przepięć na transformatorze).

Tak wygląda dokładniejsza symulacja przy kondensatorach podłączonych bezpośrednio do prostownika:

zielony - prąd płynący przez obciążenie niebieski - napięcie na "+" prostownika czerwony - prąd płynący przez kondensatory

Przy obecnie używanej rezystacji 4 ohm wygląda to tak:

Symulator pokazuje, że przez kondensatory (przy braku rezystora) płynie prąd podobny do prądu spawania (tutaj: średnio kilkadziesiąt A). Obawiam się, że spowoduje to spalenie (wybuch?) kondensatorów.

Nie wiem też, czy oszacowanie indukcyjności uzwojenia wtórnego transformatora na 4mH jest poprawne.

Ale być może kolejny eksperyment to rzeczywiście będzie usunięcie rezystora. Kondensatory będą musiały znaleźć się w jakimś małym schronie - nie jestem pewny efektów. Co prawda pojedynczy impuls ma mieć tylko 30ms, ale jeśli coś pomiesza się w sterowaniu, to może się nieco przedłużyć i kondensatory mogą się przegrzać. A może da się to zrobić inaczej?

P.

Reply to
Piotrne