Przetworniki D/A do muzy

Ok, mozesz przyprowadzic dowolnego niegluchego audiofila :-)

Apropos, ciekawie tu pisza

There has been a move by the recording industry to make audio CDs (CDDAs, Red Book CDs) unplayable on computer CD-ROM drives, to prevent the copying of music. This is done by intentionally introducing errors onto the disc that the analogue circuits on most stand-alone audio players can automatically compensate for, but which may confuse CD-ROM drives.

A jeszcze ciekawiej o Sony pisza :-)

No to nie jest to prawda. W trybie audio korekcja jest i to dosc rozbudowana. A w trybie data jest jej jeszcze wiecej. Kto nie wierzy ten moze sobie zakleic, zamalowac, zdrapac kawalek. O ile pamietam 2 mm przerwy w sciezce jeszcze nie przeszkadza [czy jest nieslyszalne to mozna dyskutowac, bo audio ratuje sie interpolacja]

Tak czy inaczej nie ma to zadnego zwiazku z rodzajem plyty -tloczona czy nagrywana. Watpliwosci moze budzic jedynie czy komputer dobrze odczytuje plyty tloczone [a niby czemu nie] i czy odtwarzacz dobrze odczytuje plyty CDR .. no coz, komputerowy naped dane typu data odczytuje bardzo dobrze.

To ja jednak polecam mimo wszystko strony poswiecone nagrywaniu nosnikow i obrazujace jak to co nie ma wplywu ma wplyw istotny :D

Reply to
PAndy

nie znam... :D

O ich rootkicie?

Reply to
PAndy

To skad wiesz ze jest roznica ? Sam nie slyszysz, nikogo kto slyszy nie znasz :-P

Sporo, tylko nie bardzo rozumiem jak to niby ma dzialac.

Tak jest.

Czytam rozne dziwne rzeczy... trafilem gdzis na slepe testy roznych predkosci nagrywania - ludzie potrafili dosc wiarygodnie opisac roznice w przestrzeni akustycznej miedzy odsluchiwanymi plytami nagranymi z roznymi predkosciami i bezblednie odrozniali tzw biala - tloczona plyte od utworzonych z niej kopii (i tu sie przyznam ze wydaje mi sie ze slysze roznice miedzy kopia na CDR a oryginalem - slysze do ok 15.5kHz), zreszta okazalo sie ze najlepsze dla tego nosnika byly predkosci z tzw srodka - nosnik zdaje sie mial maksymalna predkosc x8, niektorzy nagrywaja plyty x1 czy x2 - plyty audio rzecz jasna - okazywalo sie ze x4 bylo najbardziej optymalne - x8 nie czytalo sie w niektorych odtwarzaczach CD Audio, x1 x2 identyfikowane byly jako gorsze - wszystkie plyty porownywano do obrazu wzorca i byly zgodne do pojedynczego bitu.

Czesc zabezpieczne oddzialywuje na sam pattern 8/14 inne wykorzystuja slowa subkodowe i/lub kombinacje kilku innych zaleznosci... czesc zabezpieczen wykorzystuje modulacje sciezki z danymi (wobble)

Stara sprawa :D

Reply to
PAndy

Dnia 11.09.2006 PAndy <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał/a:

Takie "doniesienia" mają zwykle jedną cechę wspólną: nikt nigdy nie zna osobiście tego, kto podaje takie rewelacje. Zawsze jest to ktoś inny, jakiś "znajomy znajomego", ktoś coś słyszał "z pewnego źródła", itd.

A propos ślepych testów, to taka ciekawostka: jakiś czas temu zrobiliśmy ze znajomymi z pracy test trzech odtwarzaczy mp3: creative, iriver i jakiś no-name, pisałem o tym na grupie pl.rec.audio. W pierwszym teście iriver zebrał najsłabsze oceny, w drugiej próbie uczestnicy (zaskoczeni wynikami poprzedniej próby) już nauczyli się jaka ma być "politycznie poprawna" odpowiedź, pamiętali, że ten, który uznają osobiście za kiepski ma być wskazany jako najlepszy i iriver zebrał najwięcej punktów. Fakt, że to trochę inna sytuacja niż opisywana wyżej, bo jakaś różnica rzeczywiście była słyszalna.

Paweł

Reply to
Paweł Paroń

Powiedzmy ze nie wykluczam, ale jest na to prosty test - zczytac do do wave i porownac na ilu bitach sie roznia. Powtorzyc pare razy. Kiedys chcialem to zrobic, ale na przeszkodzie stanal jitter i brak wolnego miejsca na dysku :-)

Wiesz, ja czytam ze kable sieciowe sa lepsze i gorsze ..

No to robimy slepa probe komisyjnie, czy poprosis kogos znajomego ? :-)

Poczytam .. ale nadal nie bardzo rozumiem jak to ma dzialac. Wsadzamy to w "zwykly naped" i wszelka dodatkowa informacja jest gubiona, przynajmniej tak mi sie wydaje.

Ominelo mnie. Tym bardziej ze autostart wylaczam od razu - nie lubie jak mi sie uruchamiaja programy bez zgody :-)

Sam juz nie wiem... mam w kazdym razie tak ze mam plyte cdr jest ok, kupuje ja w wersji bialej i jest ciut lepiej - zwlaszcza jesli chodzi o gore i przestrzen...

;) Podobny problem we wzmacniaczach lampowych - moze chodzi o tolerancje za znieksztalcen - jedne znieksztalcenia subiektywnie brmia przyjemniej niz inne...

:D i co mam powiedziec? Chetnie ale boje sie? ;)

Nie wiem... faktem jest ze bylo cos takiego jak weak sectors, potem inne wynalazki i od pewnego czasu nie da sie wykonac kopii pewnych zabezpieczen w 100% Oczywiscie piraci radza sobei modyfikujac strumein danych tak by symulowacn iektore efekty zabezpoieczen i/lub modyfikuja procedury weryfikuja...

to wcale nie jest takie latwe - utluc wszystkie "ulatwienia" w xp to trzeba sie niezle w rejestrze nagimnastykowac

Reply to
PAndy

Ale jesli komputer czyta co do bita to samo to o jakich znieksztalceniach moze byc mowa ?

Owszem, przydaloby sie moc sprawdzic odczyt na napedzie audio.

A czego tu sie bac - poprosisz kogos i podasz wyniki :-)

Bylo i jest, ale dotyczy programow ktore moga to sprawdzic. Wsadzasz plyte w grajka i jak ma to dzialac ?

No trzeba, ale coz zrobic jak czasem linux nie wystarcza :-)

Uzytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:ee3fdl$ntu$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Co to znaczy w wersji bialej?

Reply to
Tomek

tloczona - srebrna ale mowi sie biala... ;) - taka gdzie sa pity a nie plamki ;)

Reply to
PAndy