Przetwornik A/C do miernika napięcia.

Witam

Proszę o pomoc w dobraniu przetwornika A/C do pomiaru napięcia (0-3V DC). Przetwornik będzie współpracował z Atmega 16 lub 32. Wskazane było by zasilanie

+5V, GND (nie bardzo pasuje mi symetryczne +5,-5). Pomiar napięcia powinien odbywać się z dokładnością do 3 miejsc po przecinku. Proszę łopatologicznie :) (nie za bardzo znam się na przetwornikach A/C).

Pozdrawiam Strzelba

Reply to
Strzelba

(0-3V DC). Atmega 16 lub 32.

Aco przed przecinkiem? :-) Chodzi ci o dokladnosc do 1mV ? To musi byc 12bit. Fajny jest ads1100 i ads1110 . Jeden z nich ma napiecie refer a drugi zewn.

16bit,full wypas,prosta obsluga .

Strzelba napisał(a):

Masz zakres 0-3V podzielony na kwanty po 0,001V czyli razem 3001 możliwych wartości (od 0 do 3000). Potrzebujesz przetwornik 12-bitowy i źródło napięcia odniesienia 4,096V. Wtedy pomiar wyjdzie bezpośrednio w mV.

Jeżeli zejdziesz z wymaganiami o 2 bity, wystarczy przetwornik 10-bitowy wbudowany w procesor. Doczepiasz zewnętrzne 3V źródło napięcia odniesienia i masz kwant 2,93 mV a wynik pomiaru z przetwornika trzeba przeliczyć na mV.

Z wbudowanego w ATmegę źródła napięcia odniesienia nie korzystaj - szkoda nerwów. Wg dokumentacji może lewitować od 2,3V do 2,7V i w praktyce (w ATmedze 128) właśnie naciąłem się na takie problemy.

Reply to
Adam Dybkowski

techpro