Przetwornica napi?cia + powielacz napi?cia

Witam, Mam takie pytanie. Dotyczy ono sposobu zasilania przedwzmacniacza mikrofonowego który zasilany jest napięciem symetrycznym (+-12...+-18V).

Chce go zasilić z jednego pakietu akumulatorów np. o wartości napięcia 14,4V (2x po 7,2V), znalazłem tak jakąś tam przetworniczkę (Traco Power lub podobne...), która mi przełoży niesymetryczne napięcie o wartości 9V na +-12 którym zasilę przedwzmacniacz (układ INA217).

  1. Czy żeby podać 9V na wejście muszę pomiędzy przetworniczką a akumulatorami dać stabilizator np. 7809?

  1. Jak już zasilę układ INA217 napięciem symetrycznym potrzebuję uzyskać napięcie pojedyncze o wartości 44-52V (standardowo powino miec 48V w/g specyfikacji) które potrzebne jest do zasilania mikrofonów pojemnościowych (nazwyamy je w pro-audio "phantomem 48V"). Jak je uzyskać, czy są znane jakies takie typowe powielacze napięcia w układach scalonych np. z Linear'a czy MAXIS'a? Przeglądałem ich oferte ale torchę sie pogubiłem :]. Do czego podłaczyć taką przetworniczkę, czy z odczepu +12V przetworniczki czy za stabilizatorem 9V a przed przetworniczką?

  2. Czy sa jeakies przeszzkody przeciwko stosowaniu takich przetwornic w układach audio? Robiłem próbne testy jednej takiej przetworniczki zakupionej kiedyś okazyjnie na Allegro, nie słyszłaem jakichś "syków", brumów itp. Stosował ktoś kiedyś takie rozwiązania w ukąłdach audio?

Może ktoś ma inne sposoby na uzyskiwanie napięcia symetrycznego z pakietu akumulatorów?

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam,

Monter monterdy.vel.pl

Reply to
montertb

snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):

No to zależy które "traco" masz. niektóre mają typowo +-10% a niektóre całkiem spory zakres V in. popatrz w noty na tracopower.com

nie znalazłem gotowej sensownej kostki przetwornicy na 48V. Miałem kiedyś płytkę z demontażu z jakiegoś minimiksera - było słychać szumy i ćwierkania.

no najlepiej dopasować taką, żeby zasilać prosto z aku i nie tracić prądu na stabilizatorze a tym bardzej na przetwornicy

preamp zasilany +-9v z przetwornicy chodził tak samo jak na bateriach. kłopot był tylko przy wyżej opisywanej przetwornicy do phantoma. Ale myślę, że to kwestia konstrukcji.

Pozdrawiam MAc

PS obiecałeś mi kiedyś schemat limitera na ssm (ten fabryczny)

Reply to
MAc

Nie jestem specjalistą od mikrofonów, ale dlaczego nie użyć magnetoelektrycznego? Na takim mikrofonie + INA217 - całość chodziła ślicznie. Szumy znikome. K.

Reply to
John Smith