Przetwornica na UC3844 działa/nie działa

Przetwornica jest w sterowniku silnika krokowego.

ło zasilanie. Jest napięcie na tych dużych kondensatorach 150 V. Płytka jest wielowarstwowa i nie potrafię przypisać elementów do tej przetwornicy. Z tego co się domyśliłem to jest tam BUZ 78.

Mam drugi sprawny taki sam sterownik. Porównywałem napięcia na tej przetwornicy i na BUZ 78 ze sprawną w drugim sterowniku. Podczas pomiarów ta uszkodzona ruszyła. Wcześniej opukałem, sprawdziłem luty. I była martwa. Ruszyła z czkawką. Zaświeciła się dioda (Power) na 1 s, i następnie krótkie rozbłyski co 0,5 s. Po kilkunastu sekundach zaczęła działać. I nie chce się zepsuć.

Z pomiarów jakie zdążyłem wykonać zanim ożyła to tylko Vref. I nie było tam

5 V. Tylko 0. I napięcia na BUZ 78 różniły się znacznie (kilkadziesiąt Voltów) od tej sprawnej.

Proszę o wywróżenie co może być przyczyną?

Poniżej zdjęcia tej części z przetwornicą.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski