Komparator na LM393 nie działa

Schemat:

Przez cały zakres regulacji potencjometrem świeci się jedna i ta sama dioda. Sprawdziłem napięcia na wejściach komparatorów oraz zasilanie kostki - są prawidłowe. Co może być przyczyną? Brak filtracji zasilania?

Pozdrawiam.

Reply to
Adam Wysocki

Adam Wysocki pisze:

Generalnie układ ten nie powinien pracować przy napięciach wejściowych większych od Vcc-1,5V = 3,5V... to taka uwaga ogólna ;)... bo u Ciebie próg przełączania jest 2,5V, chyba, że dałeś inne wartości rezystorów- wtedy się nie dziw ;)... JA bym zaczął od podłączenia kondensatorów, zwłaszcza stabilizatorowi na wejściu i wyjściu ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Umknęło mi, dzięki :) Przepiąłem zasilanie układu na 12V i nadal nie działa - tyle że świeci się druga dioda :) Kondensatory na stabilizatorze też nie rozwiązały problemu (chociaż teraz stabilizator stabilizuje napięcie tylko dla potencjometra).

Rezystory są tylko dla zilustrowania, tak naprawdę jest tam podłączane napięcie 4,3V z innego układu, które spada do ok. 4V po obciążeniu. Układ ma wykrywać właśnie dołączenie obciążenia.

Pozdr :)

Reply to
Adam Wysocki

Adam Wysocki pisze:

No to masz powód - LM393 ma zakres napięć wejściowych od V- do Vcc+-1.5V. Jeśli zasilasz go ze stabilizatora 5V będzie to od 0 do 3.5V. Rozwiązania - zredukować dzielnikiem te 4.3V o połowę, albo podnieść napięcia zasilania powyżej 6V. GRG

Reply to
grg12