Przetwornica na SP6651

Witam! Właśnie pracuję nad zbudowaniem latarki LED na luxeonie i jako przetwornicę chcę zastosować w/w układ. I tu jest pewien problem dla SP6651 zasilanie wynosi od 2,7 do

5,5V.Natomiast ja chciałbym zasilić to z 4 baterii R20, producent podaje jako maks. napięcie równe 6V(podaje za pdfem) Dostałem dwa takie scalaki i nie chciałbym któregoś z nich popsuć, czy miał już ktoś z Szanownych grupowiczów doczynienia z tym scalakiem i mógłby coś mi podpowiedzieć w tym temacie? Moje obawy wynikaja z tego że być może pełne ogniwa alkaiczne mogą mieć ponad 1,5V, czy moje obawy sa uzasadnione?

Z Pozdrowieniami Tomasz Wojciechowski

Reply to
Bo(o)t manager

Mogą mieć. Akurat założyłem nówki do pilota i sprawdzałem - ponad

1.6V...

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

No to mam problem 4x1.6 to 6,4V . Chyba będzie to sprawdzić doświadczalnie :(

Reply to
Bo(o)t manager

Ale już 4 akumulatorki NiMH lub NiCd bez problemu.

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Owszem, ale jak ktoś będzie chciał włożyć baterie to klops :(

Reply to
Bo(o)t manager

Witaj,

W Twoim liście datowanym 13 września 2004 (16:51:16) można przeczytać:

Botm> No to mam problem 4x1.6 to 6,4V . Chyba będzie to sprawdzić Botm> doświadczalnie :(

Zasilaj przetwornice włączając w szereg z baterią diodę Schotkiego. Jak spadnie trochę napięcie baterii zewrzesz ją dodatkowym wyłącznikiem.

Reply to
rc72