przetwornica +30V do LCD

Witam

wiem ze na grupie bylo kilka pytan na ten temat ale nic ciekawego nikt nie zapodal ja potrzebuje jakiegos rozwiazania z mozliwoscia sterowania z mikrokontrolera napieciem wyjsciowym zasilanie mam 5V , wydajnosc pradowa na wyjsciu przy +30V max 11mA. Znalazlem 1 rozwiazanie na ukladzie Maxima ale uklad jest stosunkowo drogi i jak wiadomo zakup pojedynczych sztuk stanowi problem.

Pozdrawiam Mariusz K.

Reply to
Mariusz.K.(R2D2

dajesz BS107 lub podobnego mosfeta..dlawik 10mH, przebieg prostokatny na bramke, to co masz od 10kHz wzwyz.. (ew dobierasz cewke), dalej szybka dioda (moze byc schottky), kond 10u , rez z 50..100ohm i zenerka o wymaganym nappieciu i kond na wyjsciu. dziala mi to w kilku egzemplarzach.... koszty <2zl..zajetosc miejsca neiwielka..do LCD jak znalazl..

Reply to
greg

Tyle, że autorowi pytania chodziło o regulację tego napięcia z kontrolera...

TPS61040DBVR

Reply to
Adam Dybkowski

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jesteś pewien?

Rzeczywiście nie pamiętałem dokładnie, ta przetwornica może zrobić max.

28V. A sterowanie napięciem wyjściowym z uC jest jak najbardziej możliwe, patrz Figure 17 w PDFie: "LCD Bias Supply With Adjustable Output Voltage".

BTW: W ogóle to jest scalak prawie do wszystkiego - może też stabilizować prąd regulowany z uC PWMem lub analogowo (np. do podświetlania LCD), patrz Figure 22 i 23.

Ktoś wie, gdzie teraz w PL kupić te układy? Rok czy dwa lata temu zaopatrywałem się w Contrans-TI.

Reply to
Adam Dybkowski

Tym akurat bym się nie martwił. Siakoś nie wierzę w to, żeby aż tak dokładnie i bez rezerwy opracowali układ. Poza tym - czy ktoś broni zastosować autotrafo zamiast dławika? :-) Tak mała indukcyjność i prądy aż się prosi o toroida ferrytowego - nie ma obawy o indukcyjność rozproszenia i inne, nieciekawe efekty.

W ten sposób to można każdą przetwornicę zmusić do regulacji napięcia

- Choćby na MC34063 :-)

To też proponowałem przy dyskusji o LM2675 jako przetwornicy do diod LED...

Kilka sztuk mam - wysępione. Contrans nadal tym handluje, ale w ilościach raczej w tysiącach...