przerobienie anteny :]

Witam :-)

Na poczatek, zaznacze, ze jestem totalnym amatorem. Zainsteresowal mnie jednak jeden problem. Mam wieze, z radiem, ktore odbiera ze zwyczajnej antetny. Wieza nie ma takiego wejscia, abym mogl sluchac radia z kabla ;-P (czyli tego co dostarcza mi operator kablowki). Zastanawiam sie czy istnieje techniczna mozliwosc przerobienia radia w ten sposob, aby mozna bylo odbierac z kabla radio.

Pomyslalem, ze skoro jest taka antetna zwyczajna, to mozna by w jej miejsce dac wtyke na kabel, tylko ze pewno sygnal z kabla ma wyzsze napiecie. Wiec pytam czy jest to teoretycznie mozliwe, i jesli tak to jak mniej wiecej. (jakis filtr czy cos ?).

Jak cos nie jasno i bez sensu to sorry ;-)

Pozdrawiam Jacek Niewęgłowski

Reply to
Yacoos

orginalna antena, to taka standardowa srebrna wyciagana sztywna anetna ... jak w kazdym radiu, wiem, ze to brzmi smiesznie, ale nie wiem jak sie taka antena nazywa :-)

Reply to
Yacoos

Yacoos snipped-for-privacy@php5.pl wrote in news: snipped-for-privacy@jackowy.home.aster.pl:

/ciach.../

Czyli taka teleskopowa ? A poza nie nie ma zadnego gniazda antenowego ?

Wojtek

Reply to
Wojciech Skrzypinski

no wlasnie nie ma .... nic a nic. ale sobie pomyslale, ze przeciez do czegos pod tą obudową ta antena musi prowadzic :P, wiec moze da sie przerobic ? ;]

Pozdrawiam

Reply to
Yacoos

Czesc! Bez problemu da sie wstawic zwykle gniazdko antenowe, takie jak w telewizorze, tzw. koncentryczne 75 om, z cienkim bolcem. Po prostu kup takie, zeby pasowalo wygladem. Pewnie nie beda mieli osobnego, bo teraz zwykle to co wystaje na zewnatrz TV, to czesc glowicy. Mozesz kupic gniazdko pasujace do wtyczki antenowej, takie jak do przdluzacza lub kabla laczacego magnetowid z TV. W srodku podlaczasz srodkowy styk do tego miejsca, gdzie jest podlaczona antena teleskopowa. Ekran gniazdka podlaczasz do masy. Sama antena teleskopowa moze byc laczona do tego nowego gniazda taka sama wtyczka antenowa, jak juz masz na kablu telewizyjnym. Podlaczasz ja krotkim przewodem do styku srodkowego wtyczki, ekran bez podlaczenia. Podsumowujac - zastepujesz oryginalna antene sygnalem z kablowki. Roznica jest tylko taka, ze musisz dodac mase, czyli ekran kabla, czyli to metalowe, dookola kabla, zaraz pod jego izolacja. Mam nadzieje, ze nie namieszalem. to dziala nawet w wielu fabrycznych odbiornikach. Nawet nie przejmuja sie odlaczaniem anteny teleskopowej. Po wlaczeniu do gniazda zarowno kablowka jak i antena teleskopowa sa polaczone rownolegle i to tez dziala. Pozdrawiam Maciek

Reply to
Maciek

bardzo wielkie dzieki, za konkretna i szczegolowo odpowiedz :-) bardzo sie przydala, jutro lub pojutrze wezme sie do montarzu ... dam znac czy dziala. DZieki jeszcze raz :]

Reply to
Yacoos

Nie zdziw się tylko, gdy stacje z kablówki będziesz odbierać na zupełnie innych częstotliwościach niż dotąd "z powietrza". Przyzwoite kablówki zmieniają częstotliwości wszystkich programów - i telewizyjnych i radiowych. Wmak

Reply to
wmakWYTNIJTO

Maciek:

dzięki takiemu chińskiemu wynalazkowi sąsiad znajomej dostał przed paru mandat w wysokości 1000DM, radio zabrano. I tak mu się upiekło, bo mógł zostać osądzony o odszkodowanie, a te wyniosłoby pewnie 100x tyle, co kara. Co się stało? Chłop mieszka(ł) na 3 piętrze bloku w odległości 50m od naziemnej linii metra. Dzięki tej antenie teleskopowej nadawał on całą kablówkę napowietrznie skutecznie zakłucając łączność metra. Przez parę godzin, nim go namierzono, metro musiało jeździć "na rozkaz" na dobrym odcinku tej linii. Jazda na rozkaz jest wolniejsza, potrzeba dwóch motorowych, etc. W każdym razie kosztowało toto (wraz z kosztami radiopelengacji) jekieś 100kDM. Więc lepiej takich eksperymentów nie robić, bo nie wiadomo, komu z butami włazisz na częstotliwości. Ale wymiana anteny na gniazdko lub łączenie równoległe, ale wtedy dodać przełącznik odłączający antenę prętową od gniazdka (to może być podłączone na fest) i łączące ją do masy. Koszty wzrastają o złotówkę, a o ile porządniejsze rozwiązanie...

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

"yabba" <g.kwiatkowski@aster_nie_spamuj_city.net> wrote in news:c9n376$asi$ snipped-for-privacy@mamut1.aster.pl:

/ciach.../

Chyba, ze zaklocalby lotnisko :-))

Wojtek

Reply to
Wojciech Skrzypinski

jak wleziesz w Polsce na częstotliwości wojska, mili...twu policji czy lotnictwa, niekoniecznie cywilnego, to cię też tak za konsekwencje pociągną, że będziesz cienko piskał. Takie sobie zakłócanie sobie a muzom (znaczy sąsiadom) to wiem, ciężko wyegzekwować. W Berlinie niektóre kanały kablówki są na tych samych częstotliwościach co kanały służb naziemnych, więc pilnują.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok