Przełączniki, kluczyk, 0, silnik.

Gdzie moge znaleźć przełącznik na "kluczyk"? Dobrze by było gdyby pracował po gniazkowym napięciem (~230V) i był bezpieczny.

A także czy są wolno dostępne przełączniki takie jak przy skrzynakch rozdzielczych z bezpiecznikami?

Czy jest możliwość sprawdzenia a którym przewodzie jest 0, jeśłi jest to ma przepuszczać, jeśli nie kazać włożyć wtyczkę w odwrotną stronę. Wydaje mi się że czegoś takiego nie da się zrobić bo to prąd zmienny.

o jakiej mocy musi być silnik żeby podniósł 0,5 kg ciżearek zawieszony na sznurku?

Reply to
Osadnik

jesli chodzi o przełącznik na kluczyk to niewiem czy chodzi tobie o wlacznik jedno czy trojfazowy :) jezeli chodzi o jednofazowy to mozesz zastosowac stacyjke przemyslawa firmy "Moeller" troszke droga bo niemiecka ma ladna obudowe i mozesz sobie do niej zainstalowac styki zwierne lub rozwierne niestety niewiem jakie obciazenie planujesz dla tego przelacznika jezeli do 10A to spokojnie mozesz wykorzystac ta stacyjke :) a jezeli planujesz wieksze obciazenie lub chcesz zalaczac silnik trojfazowy to bedziesz musial zastosowac stycznik :) o odpowiednik obciazeniu stykow ;)

Reply to
daro

praktycznie kazdy sie nadaje, kwestia odpowiedniej przekladni ;) pozdr Darek_J

Reply to
Darek_J

Użytkownik "Darek_J" snipped-for-privacy@dwory.pl napisał w wiadomości news:bha4j9$659$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

chyba ze che sie mioec ekonomiczny silnik i mały, bo 5kg, kloca wieszac nie bede na dachu...

Reply to
Osadnik

Jestem z okolicy Warszawy, a i do niej mam nieograniczyony dostęp. Koło jest dowolne, im wszystko będzie miejsze tym lepiej.

Jeśli chodzi o "0" to chcę zrobić takie coś żeby pt. użytkownik nie włączył, do gniazka inaczej, bo nie będzie działać lub go usamży ;-). a robienie czegoś zgodnie z BHP, to nie jest moja specjalność. ważne że się trzyma kupy i działa.

Reply to
Osadnik

Użytkownik "Osadnik" snipped-for-privacy@w.lp napisał w wiadomości news:bhadgd$4pq$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

To polecam sklep z wszelkiej maści przełącznikami znajdujący sie na terenie Warszawskiej Giełdy Elektronicznej - przejścia podziemne na skrzyżowaniu Trasy Łazienkowskiej z al. Niepodległości. Numeru sklepu nie pamiętam, ale jest mniej więcej w połowie, łatwo go poznać, bo co bardziej malownicze przełączniki ma na wystawie.

Znajdź sobie jakiegoś elektronika amatora, zrobi ci coś takiego bez problemu. Ale możesz napisać więcej - jakie urządzenie ma tak restrykcyjne wymagania co do rozróżnienia fazy od zera? Może wymyśli się coś innego?

Jarek P.

Użytkownik "Jarek P." <j snipped-for-privacy@nospam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:bhaejp$f2m$ snipped-for-privacy@news.mch.sbs.de...

Byłem tam, ale chyba musiałem przegapić ;-). Myśłisz że też tam dostanę "stacyjkę"? Urządzenie to jest mała kratka przy bramie, dla zwierzątek, i skrzynka na listy, które muszą być wieczorem jakos zabezpieczone, a mechaniczne sposoby waliki z bezpańskimi psami i złodziejami poczty odpadają. Oczywiści nie będize całość działał na bezpiecznym napięcu, takimżeby żaden amator nie uległ spaleniu, al przytym odechciało mu sie dalszych działań, na początku muślałem że wystarczy antena ze wzamcniaczem, ( to zdrowo kopie), al enie zawse działa.

Reply to
Osadnik

Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

czy to jest może ten słynny piekarz z zawodu co się przekwalifikował i od sprzedawania na wolumenie anten siatkowych zaczynał? ;-)))

Jarek P.