Keeloq a zapasowy kluczyk....

W ogólnych opisach działania keeloq'a mówi się o tym, że odbiornik ma pewne okienko dopuszczające przeskoki między wysyłanymi kluczami, to zabezpiecza gdy wciśnie się przycisk na pilocie otwierającym poza zasięgiem odbiornika, co umożliwia ponowne "synchronizowanie" nadajnika i odbiornika. No ale jak działa w takim razie pilot zapasowy (kluczyki zapasowe)? Leżą kilka lat w szufladzie, w tym czasie główne rolowały się setki razy przy otwieraniu i zamykaniu. A tu wystarczy użyć zapasowego i działa. Zakres kluczy użytych z zapasowego jest na pewno poza zakresem tego okna. Nie wspominając o tym, że można z powrotem użyć ten poprzedni główny pilot/kluczyk.

Reply to
Marek

Pan Marek napisał:

Nie wiem jak jest w tym konkretnym przypadku, ale rolowanie każdego pierścienia kluczy z osobna może być odpowiedzią. Dopasowanie zamka do różnych kluczy (a nie odwrotnie) jest częstą praktyką.

Czyli każdy ma swój pierścień, w obrębie którego są okienka (a nie okiemko "wspólne" jak błędnie mniemałem), to ma sens.

Reply to
Marek