Przedłużacz z uziemieniem z kabla 2x1mm

Witam !

Przed chwilą kupiłem w supermarkecie Auchan "przedłużacz z uziemieniem". Średnica zewnętrzna kabla z jakiego jest on zrobiony jest wyraźnie większa niż sprzedawanych w tym samym sklepie przedłużaczy bez uziemienia. Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało OK. W domu przypadkiem zauważyłem, że na kablu z jakiego został zrobiony jest wytłoczone małymi literkami 2x1mm. Trochę mnie to zastanowiło. Sprawdziłem, że kołki zerujące nie są ze sobą podłączone.

Paweł

Reply to
Paweł

Użytkownik "Paweł" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:j1vv7s$rgf$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Świetna sprawa taki przedłużacz. Mamy nowe pojęcie uziemienia - to kołek w gniazdku? A może jest on plastikowy, co za oszczędność! Podaj producenta i parametry.

To mi przypomina zwariowane pomysły za czasów technikum typu uziemianie przez wsadzenie drutu do doniczki z ziemią (i z kwiatkiem). No co, uziemienie jest. :) Może trzeba było na tym zarobić...

Michał

Reply to
Michał Lankosz

Dnia Thu, 11 Aug 2011 09:21:18 +0200, Michał Lankosz napisał(a):

Ale to nie jest takie glupie. Komputer, drukarke i inne podlaczasz do takiego przedluzacza i masz masy polaczone. A ze nie uziemione ? stary budynek, gniazdko w scianie bez bolca :-)

Komputer troche kopie, ale przynajmniej sie porty nie pala :-)

Podać do sądu. To nie jest wykroczenie, tylko przestępstwo.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de...

Hmm a z jakiego powództwa ? IMHO powinieneś:

1) Zgłosić sprawę do PIH 2) Zgłosić zawiadomienie do prokuratury
Reply to
William Bonawentura

Użytkownik "William Bonawentura" snipped-for-privacy@ipartners.pl napisał w wiadomości news:j206kq$2487$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

Po co? Lepiej kupić jeszcze ze dwie sztuki, żeby mieć nienaruszony produkt, a później puścić tekst do tabloidu, że przez przedłużać z A..... o mało nie doszło do tragedii. Trochę dramatyzmu i odszkodowanie będzie, że ho, ho.

Reply to
Marcin Wasilewski

Użytkownik Paweł napisał:

Proponuję Ci odżałowanie pieniędzy, jakie odzyskałbyś ze zwrotu gotówki

- zrozumiałej w takiej sytuacji. Za to wyślij ten szmelc do UOKiK, ze wszystkim, co z nim kupiłeś, czyli jakąś metką, czy opakowaniem.

w FAQ jak się takie przypadki zgłasza. Przynajmniej ja miałbym satysfakcję ze zrobienia koło d... oszustom. Jeżeli Ty zwrócisz to do sklepu, to otrzymasz zwrot pieniedzy a inni będą ryzykować życiem, bo się nie znają. Nie muszą się znać. Nie każdy jest elektrykiem. Wpis na taką listę i nakaz wycofania z rynku całej partii towaru jest już dużo gorszym ciosem w interes złodziei. Jestem na tyle wredny, że sprawiłoby mi to dużą satysfakcję :-) Maciek

Reply to
Maciek

W dniu 11.08.2011 09:09, Paweł pisze:

ja kilka dni temu zaobserwowałem inne zjawisko z tej samej kategorii..

W zestawie do pewnego urządzenia(produkcja chińska, ale dostępne u kilku dystrybutorów w PL ze wszelkimi znaczkami koniecznymi do wprowadzenia produktu na rynek UE) był zasilacz, podobny do laptopowego. Do zasilacza dołączony przewód, popularnie zwany "kończynka" czyli też powinny być 3 żyły. A tu niespodzianka, nie dość że żyły 2, to jeszcze od strony gniazdka wtyczka płaska, bez styku ochronnego, taka jak od suszarki do włosów, czy nocnej lampki.

Reply to
Albercik

Dnia Thu, 11 Aug 2011 20:29:53 +0200, Albercik napisał(a):

Ale w tym przypadku to moze byc uzasadnione. I tak nie ma gdzie tego przewodu podlaczyc.

Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j21732$3cl$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Zasilacz jest pewnie w II klasie izolacji, czyli z punktu widzenia ochrony przeciwporażeniowej PE nie jest mu potrzebne. Co prawda łatwo się domyślić, że jego brak będzie skutkował przekroczeniem emisji zakłóceń, ale tego już bez specjalistycznych badań nie dowiedziesz.

Reply to
William Bonawentura

Tylko, że ten kabel, o ile jest rozłączalny, nie ma CE, przynajmniej nie ma legalnego CE. Czyli nie wolno tego sprzedawać na terenie EU.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Rozumiem, że chodzi ci o sytuację, gdy tym kablem ktoś podłączy inne urządzenie. Tyle tylko, że sprzedawca daje pewnie CE na całość i zastrzega się, by nie używać tego kabla do innych celów.

Reply to
William Bonawentura

Am 16.08.2011 12:12, schrieb William Bonawentura:

Może się zastrzegać, aż zzielenieje. Jak się da odłączyć, to są to dwa systemy podlegające CE-owaniu każde oddzielnie. W sumie też. A jak się ten kabel da odłączyć i podłączyć do innego urządzenia to jest nie-tego. Najlepiej poinformować konkurenta ;-).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok