Przedłużacz USB? Aktywny?

Jaki można wykorzystać przedłużacz USB? Jak długi i czy wprowadza jakieś zakłócenia i/lub wytłumienia? Jaki trzeba, czy aktywny czy pasywny?

Pewnie pytanie ma bardziej powszechny charakter...

ALE w konkretnej sytuacji chcę przedłużyć o kilka dobrych metrów - aby w taki sposób podłączyć tuner DVB-T "dongle" daaaleko poza komputerem itp. i innymi klamotami ponieważ widzę że wprowadzają one zakłócenia (BER wzrasta w miarę włączania róznych urządzeń).

Poza tym chyba lepiej i wygodniej wygląda przedłużacz USB niż kabel koncentryczny. Wyobraźmy sobie że lepiej postawić owo dongle DVB-T gdzieś w warunkach dobrego odbioru wraz z anteną - o kilkanaście metrów, albo KILKADZIESIĄT metrów dalej!!!

Podobnoż istnieją przedłużacze USB radiowe? Albo takie przez sieć elektroenergetyczną? Podajcie link do takiego cuda, gdzie można kupić?

Reply to
Oje Ejo

A może coś takiego?

Przedłużacz USB po skrętce RJ45 CAT5, CAT5e, CAT6 do 50m

Ale nie wiem czy takie coś da radę współpracować z donglem DVB-T.

A jeżeli da - to możeby puścić tę "skrętkę" jeszcze przez Wi-Fi? ;)

Reply to
Yerine Ictimai

...poprzez AccessPointy, wtedy można by postawić tę antenę z DVB-T-USB naprawdę daaaleeeko! :)

Reply to
Yerine Ictimai

Nie wiem czy to poprzez AccesPointy działa, ale obawiam się że jest to tylko wzmacniacz wykorzystujący skrętkę jako mniej podatne na zakłócenie medium transmisyjne, w zastosowanym typie przedłużacza.

W każdym razie w robocie mam i przedłużacze 5m aktywne, na końcu którego siedzi HUB aktywny D-Linka a w nim klawiatura z trackbalem, czytnik kodów kreskowych, czytnik kluczy identyfikacji bezprzewodowej oraz ekran dotykowy i to działa. Tak samo mam z szafy z komputerem podłączony ekran dotykowy panela przez takie właśnie "po skrętce" przedłużacze. I działa. Nie wiem, czemu dongiel USB miałby nie działać - chyba tylko z jednego powodu - ile on prądu żre?

Pozdrawiam.

Reply to
Irokez

W skrócie: Przedłużacze przez RJ45 zamieniają tylko elektryczny interfejs. Nie wnikają co się transmituje i w jakim standardzie. Teoretycznie działają więc z każdym urządzeniem i z każdym systemem. Ich długość jest z oczywistych względów ograniczona. W praktyce nadają się jedynie do urządzeń USB 1.1 przesyłających dane z małą prędkością. Przedłużacze przez LAN nie mają ograniczenia odległości. Wymagają jednak zainstalowania odpowiednich sterowników i obsługują tylko wybrane urządzenia np. myszki, klawiatury, drukarki. Podział pasywny/aktywny polega jedynie na dodaniu dodatkowego zasilacza 5V.

Reply to
Pawel2420

A dlaczego?

A przedłużacze aktywne powiedzmy kilkanaście metrów mają praktyczne ograniczenia prędkości?

Reply to
Yerine Ictimai

Przedłużacz ma bardzo prosty konwerter. Być może na małe odległości zadziała z USB 2.0 ale tego nie wiem. Ten co ja używam ma instrukcji wyraźnie zaznaczone, że działa tylko z USB 1.1

Moim zdaniem: Przedłużacz "USB over LAN" zawsze jest "aktywny". Zasięg działania jest ograniczony jedynie możliwościami sieci LAN.

Przedłużacz przez RJ45 może być aktywny lub pasywny. W aktywnym dołożono jedynie zasilacz. Urządzenie jest zasilane więc lokalne. W pasywnym urządzenie jest zasilane przez przedłużacz z portu USB.

Reply to
Pawel2420

Użytkownik "Oje Ejo" <oje snipped-for-privacy@yandex.ru napisał w wiadomości news:m5cvkk$i1u$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Może lepiej przedłużyć antenę DVB-T, a nie samo dongle? Powinno być łatwiej puścić sygnał z anteny po koncentryku do dongla.

Reply to
Ciemny

Jaki widzisz (już z początkowego postu) nie lepiej przewód koncentryczny. Lepiej żeby dongle znajdowało się jak najdalej od urzządzeń zakłócających.

Poza jakiś sprzedawca gdzieś oferował przedłużenie USB poprzez sieć prądowo-energetyczną, oczywiście w zestawie odpowiednie adaptery: z jednej strony wtyczka do prądu do zwykłego gniazdka domowego, a po przeciwej stronie... kabelek USB :)

Jakby coś takiego wykorzystać aby np. antenę z donglem postawić z kompletnie przeciwengo końca mieszkania, np. od przeciwnej elewacji budynku. Inaczej przeciąganie koncentryka przez całą długość mieszkania to koszmar...

Reply to
Oje Ejo

Am 29.11.2014 um 18:37 schrieb Oje Ejo:

Mam przedłużacz bezprzewodowy, system nazywa się UWB (universal wireless bus), ale specjalnie zadowolony nie jestem. Kupiłem w USA jakieś 10 lat temu. Przedłużacze aktywne nie są "takie głupie" jak tu w tym wątku pisano. Technicznie rzecz biorąc są to jednoportowe hub-y. Na takich "przedłużaczach" zrobiłem kiedyś połączenie centrali telefonicznej w piwnicy na 1 piętro przez przewód kominowy. Miałem podłączone 2 przedłużacze szeregowo i zasilanie niezależne. Jako kabel dałem skrętkę CAT5, bo miałem. Jedna skrętka danych, pozostałymi zasilałem oba przedłużacze. Chodziło bezproblemowo na USB 2.0. Trzeba tylko pamiętać, że dowolny segment nie może być dłuższy niż 5m (najlepiej <5yd, czyli jakieś 4.5m) i nie więcej niż 5 segmentów w sumie.

Waldek

Reply to
Waldemar

Używałem 5m kabla plus 5m aktywnego przedłużacza. Działało.

Reply to
Bogdan Ryszkiewicz