[protel 99se] soldermaska

Reply to
identifikator: 20040501

identifikator: 20040501 pisze:

Soldermaske widac dopiero w Gerberach albo na wizualizacji.

View>Board in 3D

Z tym ze na 100% nie wiem czy jest ta opcja w tym zabytku klasy 00

Reply to
Madrzejszy od radia.

identifikator: 20040501 pisze:

Nic nie musisz rysować. Domyślnie cała płytka jest pokryta soldermaską, a na tej warstwie rysuje się "dziury", w których soldermaski nie chcesz.

Reply to
Zbych
Reply to
identifikator: 20040501

identifikator: 20040501 pisze:

A ja bym chcial zebys nauczyl sie jezyka angielskiego i zaczal czytac Helpa ze zrozumieniem.

Reply to
Madrzejszy od radia.
Reply to
identifikator: 20040501

identifikator: 20040501 pisze:

Nie wiem jak w Protelu 99... w Altium Designer soldermaska to warstwy Top Solder i Bottom Solder... Można włączyć ich wyświetlanie, z tym, że wyświetlany jest "negatyw" - zakolorowane są pola, które mają być wycięte z soldermaski. W regułach (Rules) ustawia się typowy odstęp od miedzi do soldermaski.

Reply to
Konop

identifikator: 20040501 pisze:

Pomoz Chamowi to jeszcze cie zwyzywa.

Klikasz prawym przyciskiem myszki opions>Board layers&Colors i wybierasz jakim kolorem ma byc zaznaczony i czy wyswietlony Solder mask.

I juz widzisz jak wyglada Twoj Solder, Odstepy ustalasz w PCB Rules and Constrains Editor ktory znajduje sie w Sitius Routing Strategies .

Zakladam ze te ustawienia wiesz gdzie sa.

:):)

Auto Route>Setup>Edit Rules

Reply to
Madrzejszy od radia.

identifikator: 20040501 przemówił ludzkim głosem:

No normalnie, tak samo jak ścieżki, plane'y, tylko wybiera się warstwę solder.

dwuklik na pad, advanced, solder mask, override.

Reply to
Zbych