Projektowanie PCB pod kątem EMC.

Witam,

Przyda się tym, co muszą się ostatnio borykać z EMC.

Na stronie:

jest spis ponad 800 pozycji (książek, artykułów, not aplikacyjnych itp.) na temat prowadzenia zasilania na PCB (drobniutki wycinek EMC). Większość (nie książek) jest do pobrania z internetu.

Gdyby ktoś to przeglądał i któreś pozycje uznał, za szczególnie ciekawe to nie pogniewam się za cynk, bo nie mam teraz na to czasu, a warto by najciekawsze przejrzeć.

Na innych odgałęzieniach strony może też jest coś ciekawego.

P.G.

Witam,

Dzięki za linka. Mam własnie problemy przy testach na znak CE wInstytucie Elektrotechniki. Układ wysypuje się przy imulsach typu BURST (1kV, 80us duration, 1ns edge). Podawane na linie L , N i PE + i -. Układ sterownik temp. umieszczony w metalowej szafie z wyciągniętym LCD na drzwiczki. Wstawiłem dlawiki na ferrytach na L i N oraz filtr przeciw zakłóceniowy sieciowy (dławik skoempensowany i kondensatory odsprzęgajace od PE). Pomogło dla L i N nie dla PE.

Pozdrawiam, PD

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl napisał w wiadomości news:4281d8bf$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Reply to
Piotr Darski

jak wiadomo EMC to woodoo plus sikające krasnoludki :-)

Spróbuj puścić wszystko, co wyłazi z obudowy, a w szczególności przewody do/z LCD przez filtry RC. No i grubą masę dać, gdzie się da.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok