program do PLC

Dnia Sun, 8 Oct 2006 21:30:15 +0200, dodi napisał(a):

Zary(d)zykuję: nie ma takiej :) Mogę ci podać wg. mnie najtrudniejszy. STEP

  1. ;)

Mnie się dobrze Fanuki (jeszcze pod DOC-em) i Mitsubishi programowało.

Nie ma za co.

Pdr. Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to
BratPit" <krakus28no

Dr.Endriu napisał(a):

Zelio nie do końca zasługują na to by je nazwać PLC. Jest natomiast całkiem przyjemny Twidosoft do sterowników Twido.

Reply to
Mariusz Dybiec

Dnia Mon, 9 Oct 2006 06:40:59 +0200, dodi napisał(a):

A znane są ci pojęcia takie jak język drabinkowy w ogóle? Miałeś styczność z jakimś PLC?

Na potrzeby własne sterownik PLC (nie przekaźnik programowany typu LOGO! czy Alpha) to na 90% zbyt dużo. Co to za potrzeby własne? Sterowanie wtryskarką? Obsługa żaluzji w domu? ;)

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

a moze PCNEED firmy Relpol

Reply to
RS

Dnia 08.10.2006 dodi snipped-for-privacy@interia.pl napisał/a:

Polecam CoDeSysa. Uzywam go do programowania sterowników Wago. Nie wiem czy dobry na początek, ale oferuje kilka różnych języków programowania, które można w dowolny sposób mieszać. Bliźniacze narzędzie to X-Soft Moellera. Obydwa programy obsługują sterowniki obu producentów (oczywiście trzeba posiadać biblioteki) - różna jest tylko nazwa :-) Pod nazwą TwinCat skrywa się bardziej zamotana odsłona poczciwego CoDeSysa dla sterowników Beckhoffa. Ogólnie wszystkie softy wyglądają prawie identycznie. Demo można ściągnąć po zarejestrowaniu się z

ale żeby stworzyć projekt na konkretny sterownik trzeba mieć targety które darmowe już niestety nie są (chyba że coś się już pozmieniało).

Pozdrawiam AW

Reply to
AW

AW napisał(a):

Też tego używam (WAGO) i potwierdzam - całkiem wygodne :) W porównaniu z MicroWin-em Simensa ma dużo większe możliwości, chociaż jest też kilka denerwujących rzeczy ;-)

Reply to
Piotr Buczynski

Witam,

Każda firma ma swój program do programowania PLC, więc zależy jakiego sterownika potrzebujesz (do jakich zastosowań). A jeżeli chodzi o łatwość programowania to pewnie tyle opini ilu uzytkowników, dla mnie to S7.

Usjwo

Reply to
usjwo