Produkcja urzadzen elektronicznych

Witam!

Moje pytanie dotyczny strony prawnej, nie technicznej. Potrzebuje sciagi, co jest wymagane aby produkowac urzadzenia elektorniczne: badania, normy itp. Czy znajde taka sciezke, tutorial?

Wlasciwie interesuja mnie cztery typy urzadzen:

1 - urzadzenie(a) podlaczone do komputera zasilane z portu(ow), bateryjnie lub z zasilaczem 2 - urzadzenie(a) montowane wewnarz innych urzadzen zasilanych niskonapieciowo (do 12V) 3 - urzadzenie(a) podlaczone do sieci energetycznej 230V AC 4 - urzadzenie(a) podlaczone do sieci telefonicznej
Reply to
drazsyrd

Użytkownik "drazsyrd" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:edjeil$nus$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

W skrócie: Praktycznie wszystko elektroniczne sprzedawane w Unii musi spełnić dotyczące go dyrektywy unijne. Niektóre z tych dyrektyw są związane z oznaczeniem wyrobu znakiem CE, ale nie wszystkie. Są wydawnictwa starające się wyłożyć wszystko co producent powinien. Najczęściej jest to zatytułowane jakoś w związku z oznaczeniem CE i podlega stałym uaktualnieniom (co jakiś czas dosyłają nowe strony).

Zapoznaj się z dyrektywami: LVD - urządzenia niskonapięciowe (nie dotyczy 12V, ale jak urządzenie podlega pod R&TTE to dotyczy go nawet gdy zasilane 1V2). EMC - kompatybilność elektromagnetyczna - dotyczy praktycznie wszystkiego elektronicznego R&TTE - wszystko radiowe i łączone do sieci telekomunikacyjnych WEEE - obowiązkowe zbieractwo zużytych urządzeń elektronicznych (obowiązek spoczywa na producencie) ROHS - bezołowiowość (i bez innych substancji szkodliwych)

Możesz zacząć tutaj:

po prawej stronie linki do stron poświęconych poszczególnym dyrektywom. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

...a czy na taka produkcje nie trzeba miec mistrza/czeladnika? jak np piekarz czy mechanik? pzdr.

Reply to
robakantoni

Czy to sie nie skonczylo w 1987 ?

..na produkowanie np chleba trzeba miec mistrza, aby byc mechanikiem w unii tez trzeba miec mistrza czy tam czeladnika,to wiem napewno, nie wiem wlasnie jak jest z elektronika...mowa oczywiscie o samodzielnej produkcji przez wlasna osobe. czytalem nawet ostatnio wymagania na te egz, z tego co wyczytalem, nie wiem czy dobrze, zawodowka = czeladnik, technikum = mistrz... za rok mgr inz wiec chyba luz :) pzdr,

Reply to
robakantoni

A jak sie zalozy sp. z. o.o ?

A gdzie czytales i co to za egzaminy ? Moze cechowe, przynaleznosc nieobowiazkowa ?