Problem z ST3232

Kochani,

kupiliśmy ze sknerstwa ;-) ST3232C zamiast MAX3232 i teraz nie dziala nam rs232 zasilany z 3.3V.

Różnica, widoczna na oscyloskopie polega na tym, że ST3232 daje maksymalnie -5V poziom sygnału, a MAX3232 o 3V niższy i działa.

Co o tym sądzicie ?

Pozdrowienia

Roman Rumian

Reply to
Roman Rumian

Roman Rumian snipped-for-privacy@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

Poskąpiliście na chip, to będziecie musieli wykosztować się na kondzioły. Używam tylko i wyłącznie szajsu, ale daje do niego 1uF zamiast 100nF i praktycznie 0% problemów.

Reply to
Jan Kowalski

Jan Kowalski napisał(a): (...)

Wielkie dzięki - sprawdzimy.

Roman Rumian

Reply to
Roman Rumian

Jan Kowalski przemówił ludzkim głosem:

Nie bardzo rozumiem, w czym problem. -5V doskonale mieści się w dopuszczalnym zakresie poziomów dla RS-232.

To dziwne, bo ja daje 100nF/Y5V i działa bez problemów. A dodatkowo napięcie ujemne zasila u mnie kontrast LCD.

Reply to
Zbych

Zbych napisał(a): (...)

okazało się, że złącze było obrócone o 180 stopni i kolega nie posłuchał mnie o zmianie kolejności nóżek ...

Wszystko już gra.

Pozdrowienia

Roman Rumian

Reply to