Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy

Mam na oku podróżny powerbank 10000 mAh pracujący na napięciach 5V, 9V i 12V (wg instrukcji). Większość innych jakie znam pracuje jedynie na 5V. Z tejże instrukcji wyczytałem, że ładowanie tego trójnapięciowego powerbanku na 5V (USB-A ?) to kilka godzin, a na 12V (USB-C ?) tylko połowa tego czasu.

2,5 godziny oszczędności czasem się może przydać w pośpiechu, ale czy warto przepłacać (240 zł i ciągle rośnie przeciw 95 zł i ciągle maleje)? Tak swoją drogą co ryzykujemy kupując chińskie no-name w porównaniu do "markowych" też przecież robionych w Chinach? Że ogniwa kiepskie czy ze elektronika kiepska, lub że jedno i drugie? Widzę, że aktualnie Varta ma bardzo tanie powerbanki 10000-20000 mAh w ofercie (ale duże gabarytowo są nie wiedzieć czemu).
Reply to
ąćęłńóśźż

Bo mają pewnie pojemność zadeklarowaną, a nie z dupy wziętą jak dla większości chińskich nonejmów. Mogą też być dla większych wartości prądu (PD). W kazdym razie, te co testowałem (Baseus, Romoss, Usams, Remax), czyli tzw. chińskie markowe miały zwykle pojemność zadeklarowaną. Tanie nonejmy, 0.5-0.7% zadeklarowanej. Pewnie są też mniej bezpieczne ale tu tylko zgaduję.

Reply to
Marcin Debowski

Na pewno 0.5-0.7%, a nie 50-70%?

Reply to
stary grzyb

Oczywiscie bez procenta lub jak podajesz.

Reply to
Marcin Debowski

A jakie urzadzenie? Bo jaki prad urzadzenie pociagnie z 5V, a jaki prad i napiecie z USB-C, to wielka niewiadoma jest.

W chinczykach w pierwszej kolejnosci bym nie wierzył w pojemnosc baterii. Napisac kazdy moze.

Ze elektronika zwariuje, zrobi za duze napiecie i urzadzenie spali ... ryzyko jest. Wieksze chyba jednak, ze przestanie dzialac szybko. Choc w powerbanku to raczej jakis chip robi ... sensownej jakosci.

J.F

bo:

  1. Akumulator ma na pewno zadeklarowaną pojemność.
  2. Bo jest lepiej zaprojektowany (jest większy margines parametrów maksymalnych) elektrycznie jak i termicznie
  3. Bo jest lepiej przetestowany;
  4. Bo jest bardziej bezpieczny (co wynika z powyższych)
  5. Bo jak coś jednak będzie nie tak z konstrukcją to producent Cię o tym poinformuje.

co do napieć power banku to wiele z nich daje PD lub QC ale można je ładować tylko z 5V.

W tej chwili nie kupował bym nic innego czego nie można ładować przez PD i wspierał PD na wyjściu.

c.

Reply to
Cezar

in <news:v0qep7$h7f$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net>

user ąćęłńóśźż pisze tak:

czego sie nie najadł w domu tego się nie naliże

Nie warto. Lepiej kupić dwa po 95zł niż jeden za 240zł.

Mam w telefonie 6000mAh i przeszło mi szybkie ładowanie

9v bo robil się ciepły.
Reply to
PiteR

Wyczytałem, co po zrozumieniu jest jasne ale przed przeczytaniem nie przychodziło do głowy, że pojemność accubanków w mAh podawana jest dla napięcia 3,7 volta akumulatorów. A accubanki napięcie na wyjściu dają nie mniej niż 5 volt (USB A, bo USB C nawet więcej), więc z góry trzeba podzielić przez około

1,35 i jeszcze trzeba by dalej podzielić przez sprawność przetwornicy.

Varta o których pisałem mają bardzo dobre recenzje użytkowników, lecz dają jedynie 5V bez PD, i ładowanie podobnie niskim napięciem (przy większej pojemności praktycznie całą noc od 0% do 100%).

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Ładowanie przez USB C jednak nieco szybsze (co potwierdzają kupujący w recenzjach):

Micro USB ~14 h USB Type C ~10,5 h

Charge: INPUT, USB Type C: 5V 3.0A INPUT, Micro USB: 5V 0.5 - 2.0A OUTPUT, USB Type C: 5V 3.0A OUTPUT, USB A: 5V 2.4A OUTPUT Power max (shared): 15W Battery: Li-Polymer 3.7V 20.000mAh 74.0 Wh Rated capacity: 11.840mAh/5V @ 5V/1A

-----

Reply to
ąćęłńóśźż