port gier

mam pytanie czy przetwoniki z portu gier sa przystosowane do pomiaru rezystancji czy napiecia.

zauwazylem np tu:

podlaczona jest tylko rezystancja z potencjometru, a ja chcialbym podlaczyc przetwornik c/a i zeby on dzialal jako manipulator

moze jakies podpowiedzi?

Reply to
Adam Brzostek

Rezystancji. Cały pomiar polega na zmierzeniu czasu rozładowania jakiegoś kondensatora przez mierzony rezystor.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Wed, 07 Feb 2007 22:50:04 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Tomasz Piasecki <mtbrider@poczta.__nospam__.onet.pl> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Kondensator kilka nF. Całość jest zrobiona na NE555 (lub jego odpowiedniku zintegrowanym w jednym z układów na karcie dźwiękowej/płycie głównej) a więc niezbyt dokładna (jak na joystick - wystarczająco). NE555 działa w układzie uniwibratora. Wyzwolenie (wszystkich trzech/czterech uniwibratorów) następuje przez zapisanie dowolnej wartości do portu 0x201. Odpowiednie bity portu 0x201 odpowiadają stanowi uniwibratorów. Sprawdzając w pętli po jakim czasie zostają ustawione/wyzerowane (nie pamiętam jaki jest ich aktywny stan) można dowiedzieć się o czasie wygenerowanego impulsu. Pozostałe bity pokazują stan przycisków joysticka.

Reply to
BLE_Maciek