Pomoc przy prowadzeniu ścieżek PCI

Witam, chciałbym prosić o pomoc. Tak jak na obrazku w linku, jakie zasady powinienem zachować aby połączyć te dwa złącza ze sobą ścieżkami pracujące w standardzie PCI? Wszystkie piny złącz muszą być połączone, ale jak widać już na początku, ścieżki nie będą jednakowej długości (najkrótsze te narysowane już wewnątrz, a najdłuższe na zewnętrznych stronach złącz). A przecież PCI wymaga jednakowej długości ścieżek. Czy to w ogóle jest możliwe do zrobienia na płytce dwustronnej? Dodam tylko że są to komputerki PC 104. Link do obrazka:

Z góry dziękuję za pomoc pytający

Reply to
pytajacy

Niestety ale prowadzenie sygnałów PCI jest krytyczne i musi być poprowadzone zgodnie ze specyfikacją. Inaczej nie będzie działać albo będą sie cuda działy . Przerabiałem to chyba z 10 lat temu. Na 2 stronnej sie da chyba jakis mostek robiłem na 2 stronnej 1 do 4 PCI i działał ale była to droga przez mękę. Według specyfikacji linie sygnałowe powinny być rozdzielone conajmniej 1 warstwą zasilającą żeby uniknąć przesłuchów między krzyżującymi się liniami.

Reply to
LeonKame

W dniu piątek, 17 marca 2017 22:51:10 UTC+1 użytkownik LeonKame napisał:

Czyli w takiej konfiguracji (że są krzyżujące się ścieżki dodatkowo różnej długości) na 2 stronnej płytce, sugerujesz że raczej będą kłopoty o ile w ogóle zadziała?

pytający pytaj

Reply to
pytajacy

Am 19.03.2017 um 15:05 schrieb pytajacy:

Możesz mieć woodoo, będzie działać czasami, albo wogóle nie. Musisz zrobić meandry, by długości linii się zgadzały. Nie wiem czym to robisz, ale Altium ma do tego tool. Grupujesz linie, które mają mieć tę samą długość, i Altium ci to sprawdzi, czy pasują z tolerancją. Między innymi dlatego wprowadzono PCI-E, by Race Condition nie robiło kuku.

Waldek

Reply to
Waldemar