Podłączenie transoptora do wyjścia 74AC574

Witam wszystkich Mam takie szybkie pytanie do osób z praktyką. Chcę podłączyć do 8 bitowego rejestru z zatrzaskiem (74AC574) transoptory TLP281-4. Wiem, że powinno to się robić przez klucz tranzystorowy by nie obciążać wyjść, ale czy to jest konieczne? Transoptor wymaga 10mA jak dobrze znalazłem w dokumentacji, pojedyncze wyjście 74AC574 bez problemu zasili diodę, więc czy mogę bez obaw podpiąć 8 diod z transoptora (powiedzmy po 15mA na pin)? Wychodzi 120 mA na wszystkie piny. Przejrzałem google, ale tam były takie wynalazki jak podpinanie diody zenera i kondensatora pomiędzy procesor a transoptor. Może o czymś po prostu nie wiem, ale do transoptorów podchodzę jak do osobnych diod LED i tranzystorka. Potrzebuję zrobić 12 wyjść w ten sposób, a to było by 12 rezystorków i 12 tranzystorków, trochę szkoda mi miejsca na płytce.

Za wszelkie sugestie dziękuję

Reply to
Piotr Machowski