podlaczenie lampy - niby prosta sprawa, a jednak....

Chcialem zawiesic zyrandol na suficie, a w zasadzie jednozarowkowa lampe. Niby prosta sprawa, a jednak....

Czy po wylaczeniu wylacznika swiatla (czyli teoretycznie w kablach na suficie nie ma napiecia) po przylozeniu srubokreta z lampka, lampka moze sie zawiecic (co by wskazywalo, ze nadal jest faza w jednym z kabli)?

Specem nie jestem, ale mnie zawsze uczono, ze wylacznik montuje sie na fazie i po jego wylaczeniu zyrandol jest bezpieczny - czyli teoretycznie mozna nawet przykladac paluchy do kabli.

Moim zdaniem elektryk cos namieszal, dobrze mysle? Czy to moze byc jakis nietypowy uklad o ktorym nie mam pojecia?

Reply to
lobuziak

lobuziak napisał(a):

jeśli jest tak jak kolega opisał to instalacja jest prawidłowa, a neonówka może się lekko świecic.

włącz wyłącznik i zobacz co wtedy. jeśli neonówka w śrubokręcie bedzie świeciła się znacznie mocniej to prawdopodobnie jest j.w.

jeśli masz wyłącznik z podświetleniem (neonówka) to również taki efekt j.w. jest poprawny.

Reply to
Piotr [PKi

RAFCIO napisał(a):

Tyle, że nie może to być typowy miernik cyfrowy bo ze względu na swoją bardzo dużą rezystancję wewnętrzną też będzie reagował na śmieci. Najlepszy byłby miernik analogowy o stosunkowo małej rezystancji wewnętrznej.

PS. Odpowiadaj pod cytatami i przycinaj je.

Reply to
badworm

i to jest ta prawidłowa odpowiedź :). Wstyd się przyznać, ale jakoś nie mogę się tego oduczyć. W takich sytuacjach sprawdzam najpierw neonówką, a potem dla potwierdzenia zewnętrzną częścią dłoni :). Pamiętam mojego kolegę jeszcze z lat serwisowych, który telewizory lampowe naprawiał palcem, sliną i śrubokrętem. Napięcia anodowe mierzył po prostu palcem! Jakoś mu to wychodziło, bo głodny nie chodził :). pzodrawiam Jarek

Reply to
jarek_kordalewskiWYTNIJTO