podłączenie enkodera

Witam,

Mam stary enkoder na którym nie ma żadnych oznaczeń i nie wiem jak go podłaczyć. z Enkodera wychodzą 4 przewody w kolorach:

-biały

-czerwony

-czarny

-brązowy

czerwony to pewnie +zasilania a reszta??

z góry dzięki za wszelkie sugestie

Pozdrawiam KS

Reply to
KS

Użytkownik "KS" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:civ4gs$ie7$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl

Jak stary i jak wygląda? Czy to moze być np. PZO-wski MPL ?

Reply to
Marek Dzwonnik

Nie. To nie jest MPL. Ma średnicę 45mm i długość 45mm wiem że był zasilany

24V.

KS

Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w wiadomości news:41531c86$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Reply to
KS

Użytkownik "KS" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:civ4gs$ie7$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

bywa roznie - brazowy tez moze byc plusem. Podlacz zasilanie przez opornik 100om najlepiej 12 V i diody swiecace przez rezystory 1k wzgledem + i sprawdzaj pokolei mozliwe polaczenia. Kiedys tez mialem nieopisany enkoder i nie dalem go rady uwalic :) ewentualnie zadzwon do wobitu - podadza ci typowe kolory - choc ciezko mowic o typowych kolorach. Ja bym obstawial tak : brazowy + bialy - czarny i czerwony - A i B wojtek

Reply to
neuron