poczatki z mikrokontrolerami

Witam, chcialbym sie nauczyc czegos wiecej w elektronice. Do tej pory lutowalem _proste_ uklady elektroniczne, najczesciej wg schematow.

Poniewaz samo lutowanie mnie nie ciagnie, a majsterkowanie owszem a to ze jestem informatykiem z zamilowania tez ma znaczenie..... postanowilem sie nauczyc programowania mikrokontrolerow. Tak, by dla frajdy moc pobudowac jakies smieszne, proste i przydatne urzadzenia.

Tak....... wiem problem byl wiele razy na grupie poruszany. ALE! poniewaz brzydze sie windowsem..... dlatego chcialbym kodowac, kompilowac, testowac oraz programowac uklady pod linuksem. Najlepiej jakby wszystkie narzedzia byly opensource.

Prosze doradzcie, ktora rodzine mikrokontrolerow mam wybrac, tak zeby byla przyszlosciowa - zeby istnialy bardziej wydajne procesory(np na odtwarzacz mp3). Chcialbym narazie kupic, lub zbudowac plytke deweloperska i pobawic sie tym - jak mi sie spodoba to zajme sie tym na powaznie.

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

ARM, AVR - masz do nich wszystkie narzedzia pod linuxa

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Spinacz biurowy, Marek Hobler, 'neutrinus' snipped-for-privacy@o2.bezsmiecia.pl>!

Mi wszystko działało oprócz attiny2313 - dwa egzemplarze i dwa razy ten sam problem z programowaniem. Zamieniłem na atmega8 i działało z buta.

Reply to
Adam Wysocki

'51, PIC, dsPIC - też jest.

Pozdrawiam, Piotr Nikiel

Reply to
nikl

Witam, Wchodź w ARMa na 8 bitowce dzisiaj szkoda czasu. JanuszR

Reply to
JanuszR

Link do strony z kompletnym skryptem do wykladu o mikrokontrolerach.

Oraz link do stronki z dwoma programatorami (programator do Atmeli oparty na buforze)
pozdrawiam

Reply to
KeiCi

tak tez troche czuje.

architektora ARM mi sie zawsze podobala..

mozecie poradzic jakies sensowne plytki developerskie? jakies procesory? jakies narzedzia do obslugi tego pod linuksem? jakies linki do stron o tym - wtedy bym sobie poczytal......

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

poszukaj na stronach wydawnicwa BTC (kamami), na stronach propoxu - maja troche tanich narzedzi

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

ok.... poszperalem - dzieki za linki.

Teraz mam pytanie: czy taki zestaw ma sens? czy pozwoli mi na zabawe i nauke z AMR7? Czy czegos brakuje?

taki mikrokontroler:

(STR711F - wersja z usb)

z 128Kb flash, generatorem 48Mhz dla USB,i 16Mb dataflasha (wybralem takie srednie wartosci.... czy cos z tego lepiej miec wiecej?)

plytka developerska:

do tego dokupie sobie wyswietlacz LCD.

czy majac ta plytke developerska musze kupic osobny programator/debugger?

czy ten programator nadaje sie by moc programowac nim ten uklad pod linuksem? (wg mnie i googli tak.... ale chcialbym miec pewnosc, ze nie bedzie niespodzianek)

czy jak to wszystko kupie, poskladam i podepne do komputera..... to bede mogl juz zaczac nauke? czy cos jeszcze przegapilem? (poza zasilaczem.....)

dzieki za pomoc.....

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

powinno dac sie ladowac binarki przez RS232, doczytaj w dokumtnacji proca.

chyba nie.

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Doprawdy? To poradz mi, jaki znasz 32 procek w obudiwie SO08, no niech bedzie nawet SO20? Dlaczego w takiej - bo jest mala i potrzebuje tylko pare pinow IO.

Reply to
T.M.F.

"Prosze doradzcie, ktora rodzine mikrokontrolerow mam wybrac, tak zeby byla przyszlosciowa - zeby istnialy bardziej wydajne procesory(np na odtwarzacz mp3)"

Januszr

Reply to
JanuszR

In the darkest hour on Tue, 12 Sep 2006 13:00:16 +0200, T.M.F. snipped-for-privacy@nospam-mp.pl screamed:

Jest producent ARMów, który robi je w 16 i 8 (chyba) nóżkowych obudowach. Sprawdzę wieczorem i dam znać.

Reply to
Artur M. Piwko