lakier do paznokci w elektronice jako środek do unieruch

Co proponujecie zamiast lakieru do paznokci. Lakier używam do zaciapania ;) jako środek unieruchamiąjący podkóweczki, nakrętki, śrubki, itp. Co chwilę nabywam jakieś najtańsze lakiery w kiosku po 6ml :) Czy jest jakiś popularny lakier, który ma podobne właściwości - głównie co do czasu schnięcia - i można go nabyć w większych opakowaniach np.

200-500ml? A może jakiś inny sprawdzony środek blokujący i utrudniający odkręcanie przy drganiach? Chyba, ze napiszę do jakiegoś producenta lakierów do paznokci aby mi odlał z pół litra z kadzi ;)
Reply to
maniek

Użytkownik "maniek" snipped-for-privacy@won.pl napisał w wiadomości news:g5i1d3$q7t$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

"kapton" czyli styropian rozpuszczony w nitro (ew. zabarwiony kawałkiem kolorowego plastiku)

Reply to
lwh

Marek Lewandowski

Ale wypaliłeś z tą nazwą.

BTW - wszyscy elektrycy, elektronicy itp. jakich znam to "chemiczni" ignoranci - bez urazy, nie można znać się na wszystkim.

Np. jeden z moich kolegów elektroników kryształy nadmanganianu potasu nazywał opiłkami (sic!).

A co do lakieru, to chodzi o historycznie niemiecki produkt nazywany ZAPON, co oczywiście Niemcy wymawiali capon, ale już Polacy widząc słowo capon, uznali, że trzeba to wymawiać kapon i tak zostało do dzisiaj.

pozdrawiam

Reply to
D530

:)

[...]

Ale kapon to lakier nitrocelulozowy a nie polistyrenowy...

Capon, czy kapon jak tam wolisz to jest nitroceluloza rozpuszczona w jakims rozpuszczalniku organicznym, a nie styropian (polistyren).

Reply to
T.M.F.

Oczywiscie, tylko ze ja nigdzie nie napisalem, ze ten _lakier_nitrocelulozowy_ jest polistyrenem rozpuszczonym w jakims rozpuszczalniku organicznym.

Swoja droga rozpuszczony polistyren tez sie sprawdzi w tym konkretnym zastosowaniu. I najlepiej rozpuszczac jego spieniona forme - tj. styropian.

pozdrawiam

Reply to
D530

maniek pisze:

ale kombinujesz kup czerwony albo niebieski loctite w zaleznosci jak permanentne chcesz polaczenie

Reply to
Raven

To czemu zalozyles, ze kapton to kapon? IMHO to sa dwie rozne substancjde.

A co za roznica czy rozpuszczasz spieniana forme czy nie? Poza dostepnoscia.

Reply to
T.M.F.

W elektroniku mają "Plastik" taki do paznokci bezbarwny w sprayu, zabezpiecza płytkę przed kontaktem z wilgoicią a śrubki przed odkręceniem, co najmniej 150ml

Reply to
cranky

Kapton to jakies tworzywo sztuczne a nie lakier, stad zalozenie (caly czas rozmawiamy o lakierze).

Po prostu styropian znacznie latwiej sie rozpuszcza. Kawalek polistyrenu jesli nie jest w postaci wiórów, opilków czy drobnego granulatu rozpuszcza sie dluzej.

Reply to
D530

tak jak juz ci napisano rozpusc w szklanej butelce plastikowe (polamane) pudelko po plycie CD - rozpuszczalnik to aceton albo nitro.

Reply to
PAndy

Użytkownik "D530" snipped-for-privacy@local.com napisał w wiadomości news:g5ia9u$o4a$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

A nie zauważyłeś, ze to bylo "coś" w kocich łapkach, zwanych cudzymsłowem vel cudzysłów ? Jak zwał, tak zwał. Ani to capon ani kapton ani kapon ani zapon ani klej hermol. Styropian i nitro(czy jakikolwiek rozpuszczalnik "plastików") każdy hobbysta elektronik przeważnie ma. Lakier vel klej z tego jest beznadziejny, ale do wielu byle jakich elektronicznych zastosowań wystarczy. Robi się tyle ile trzeba - ja zwykle rozpuszczam w kapslu po piwie:-) Język się zmienia, psuje, nie ma już elit, hrabiów itp sama hołota. Róbta co chceta, to robimy, mamy wszystkich w dupie. "Z każdym dniem mojego życia rośnie ilość tych, co mogą mnie pocałować w dupę".

No to nara, siema, hej :-)

Z poważaniem

Reply to
lwh

Użytkownik T.M.F. napisał:

Łatwość rozpuszczania?

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Zostawiasz na noc w rozpuszczalniku i po problemie.

Reply to
T.M.F.

Mało atrakcyjne jest wpychanie litrów styropianu do butelki.