Płyn czyszczący

Witam Natknięty pytaniem o wanienki ultradźwiękowe chciałem spytać o źródło jakichś dobrych płynów do szyszczenia płytek z kalafoni po lutowaniu. Wanienka 30/50W , zainteresowany jestem informacjami na temat płynów oraz źródłami zaopatrzenia od tanich dostawców. Piotr

Reply to
Piotr

Rozpuszczalnik nitro bez wanienki ultradźwiękowej też działa + szczoteczka do zębów :-)

Reply to
Filip Ozimek

W wiekszosci wypadkow alkohol izopropylowy - litr cz.d.a. w P.O.Ch. to koszt okolo 12 - 15 zl - Tobie wystarczy techniczny - pewnie dostepny w wiekszych opakowaniach (5l? 25l? 250l?)

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dkagqm$5e2$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Próbowałeś? mam kłopot z kalafonią pozostawianą po odsysaniu licą, gdyby to działało byłoby ślicznie, tak na nos to wydawało mi się że te wszystkie super ekstra fluxy to właśnie izopropyl, ponieważ poparłeś moje podejrzenia to kupię :) A co do nitro, to nie chcę być na haju tylko umyś płytkę na której mogłoby się rozpuścić kilka innych rzeczy :( więc zostanę przy izopropylu. Piotr

Reply to
Piotr

Piotr napisał(a):

jest cos takiego z serii Izopropanol-druk, rozowa naklejka

chyba na alledrogo widzialem taniej w 5L baniaczkach (tylko jak to przeslac? poczta nie wolno raczej...)

Reply to
BartekK

Użytkownik Piotr napisał:

Jak Ci nie przeszkadza kultowy zapach i kolor, to denaturat tez powinien swietnie sobie poradzic. Warto jednak przed plukaniem odskrobac tyle kalafonii ile sie da. Pzdr, POKREC.

Reply to
POKREC

Tak, to izopropanol z reguly czystosci technicznej.

Odradzam nitro czy aceton mimo ze myja rewelacyjnie to moga pozmywac tez wiele elementow (polistyren sie cudownie rozpuszcza), benzyna tez nie jest dobra bo powoduje matowienie ABS (nie sprawdzalem ale tak mowia fachowcy, moze powodowac tez uszkodzenie gum w np kondensatorach elektrolitycznych). Izo wydaje sie byc standardem i wiekszosc elementow chyba wlasnie przystosowana jest do mycia w izo. Denaturat nie dosyc ze smierdzi to pozostawia osady z substancji uzywanych do skazania + obecnosc wody....

Reply to
PAndy

Użytkownik "Piotr"

... rozlewany pod nazwą "Denatura" (bez "t")a będący w istocie rzeczy czystą surówką gorzelnianą - co najwyżej z mikrododatkiem jakiegoś nieszkodliwego świństwa (ale napewno nie pirydyny bo nie ma charakterystycznego odorku "brynu") albo również "biała" podpałka do grilla (spirytusowa oczywiście - nie mylić z olejem parafinowym).

Skutecznie usuwa kalafonie (w liczbie mnogiej) - ale w przypadku topników typu ELNU-cośtam pozostawia biały osad aktywatora. Ja zmywanm najpierw białym denaturatem - potem wodą destylowaną (usuwa aktywator) i znowu denaturatem. Skuteczne, polecam! ZoltAn

Reply to
ZoltAn