PID jak to ugryść

Nie mogę opanować PID albo bardzo słabo reaguje a gdy zmienię parametry wpada w gwałtowne oscylacje. mam następujące parametry Kp współcz. wzmocnienia proporcjonalnego Td stała czasowa Ti stała czasowa Ts czas próbkowania O czym decydują parametry, oraz wpływ jednego parametru na drugi. Pozdrawiam P.S. Może znacie programowy symulator regulatora PID.

Reply to
batman

batman napisał(a):

ztcp:

D - ustawiasz na razie na zero (i właściwie w 99% przypadków tak może zostać) I - ustawiasz stałą czasową taką jak ma układ regulacji (wstarczy wiedzieć czy to jest rzędu sekund, minut czy godzin) P - kręcisz od zera do poziomu zadowalającej dokładności regulacji

Poprawcie mnie, bo mogłem coś pokręcić.

Mirek

Reply to
Mirek

D na zero, I na zero [tzn czas na nieskonczonosc], P podkrecamy az do rozpoczenia oscylacji, mierzymy okres oscylacji, a potem zagladamy do poradnika Automatyka i szukamy regul Zieglera :-)

A jaki obiekt usiłujesz regulować? Jaka charakterystyka czasowa lub częstotliwościowa? K.

Reply to
John Smith

Dnia 24-06-2006 o 16:27:04 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Dla ścisłości: Zieglera-Nicholsa :)

Reply to
Phoenix

Np.: MatLab - PID i duzo duzo wiecej ;)

Pozdrwiam, Bartek

Reply to
Bartek

Dnia Sat, 24 Jun 2006 16:27:04 +0200, J.F. napisał(a):

Przed zajrzeniem z reguły trzeba posprzątać bałagan związany z wysadzeniem instalacji, pościerać ze ścian resztki półproduktów, albo i zasypać wielką dziurę ;)

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz