PCB - pomogę 2014.02

Zgodnie z zapowiedzią w innym wątku, pragnę stworzyć listę chętnych, którzy od czasu do czasu planuja zrobić dla siebie płytkę i mogą przy okazji wykonać też i dla innych po kosztach. Chętni, którzy mogą pomóc proszeni są o podanie orientacyjnego czasu, kiedy planują pracę. Myślę, że w związku z wieloma problemami natury finansowej i czasowej, ważne jest, abyśmy mogli wspólnie stworzyć coś dobrego. Dzięki temu będziemy mieli czas i ochotę zajmować się projektami na najwyższym światowym poziomie, miast tracić czas na jałowe dyskusje i kłótnie. Pieczętując niejako tę chęć zgłaszam się niniejszym jako pierwszy, informując, że mogę wykonać płytkę przy okazji mojego najbliższego projektu. Czas: za 2 tygodnie t.j. 28 luty Możliwości: jedno lub dwustronna bez metalizacji przelotek. Wymiar: dowolny, tak aby się zmieścił do koperty. Format pliku: pdf, graficzny

-- . pozdrawiam Sylwester Łazar

Reply to
Sylwester Łazar

Na czym polega ta "przy okazji"? Rozpuszczasz dużo chemii i nie chcesz aby się zmarnowała? Masz za dużo laminatu? O co chodzi :-)

Reply to
Pszemol

Taki cytat znalazłem: "W czasach wszechobecnej obłudy, zakłamania i fałszu, nie jest łatwo być człowiekiem uczciwym, honorowym i bezinteresownym. Ludzie ze skazą, brudnym sumieniem nie wierzą w czyste intencje kogoś innego. Są przekonani, że najwyżej ktoś może się lepiej z tym maskować od nich. Lecz nie dopuszczają myśli o prawdziwych, szczerych intencjach. Jest czymś absurdalnym i nierealnym odwołanie do Boga, honoru, oddania Ojczyźnie" S.

Reply to
Sylwester Łazar

Bynajmniej nie posądzam Cię o obłudę, zakłamanie czy fałsz... Po prostu ciekawi mnie na czym polegać ma ta "przy okazji". Możesz wyjaśnić?

Reply to
Pszemol

Pewnie. W Polsce zawsze tak: A co on z tego bedzie mial? Za kim to robi? Kogo popiera? Kto go popiera?

I na koniec: na pewno kradnie.

Dlatego w Polsce niczego ne ma i niczego nei bedzie.

A.L.

Reply to
A.L.

A CO CIE TO OBCHODZI?...

A.L.

Reply to
A.L.

Użytkownik A.L. napisał:

Bo może byłby zainteresowany? Krzykaczu.

Reply to
AlexY

Panowie spokojnie!. Proszę w tym wątku nie dyskutować na temat pomysłu. Są już 4 zgłoszenia, ale tylko jedno z ofertą. S.

Reply to
Sylwester Łazar

Użytkownik Sylwester Łazar napisał:

Tylko że tak nieprecyzyjnie skonstruowałeś pierwszego posta że nie wiadomo o co chodzi. Stąd dyskusja.

Reply to
AlexY

Po prostu mnie to ciekawi. Sam często zlecam robotę płytek i wiem, że "okazją" do zrobienia więcej płytek jest jak robisz *ten sam projekt* płytki - wtedy zamiast 10 sztuk opłaca się zamówić 20, bo stałe koszta (np. sito czy przygotowanie sprzętu pod test elektryczny) się rozpływają na większą ilość sztuk. Nie widzę jednak jak "przy okazji" można zrobić inną płytkę. Więc pytam bo mnie to ciekawi. Masz z tym problem?

Reply to
Pszemol

Nie wiem skąd te klimaty pojawiły się po moim pytaniu... Jestem człowiekiem z branży, często zamawiam płytki, po prostu zainteresował mnie temat więc zapytałem. Żadnych tego typu podtekstów nie miałem na myśli - nie rozumiem tej reakcji...

Sylwester, czy to jakaś tajemnica? Czemu nie odpiszesz mi na pytanie?

Reply to
Pszemol

Można i przy okazji zrobić od razu 1000 płytek. Są nawet portale gdzie wysyła się projekt płytki w konkretnym formacie pliku, jak się uzbiera określona łączna powierzchnia to wtedy produkują i odsyłają za stosowną opłatą. Adresów www nie pamiętam, gdzieś w Ameryce i Chinach trzeba szukać.

Reply to
Jakub Rakus

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:ldobn2$4d6$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Chyba po egzaminie gimnazjalnym z matematyki reporter zadawał wychodzącym kilka pytań. Między innymi takie: Jedno jajko gotuje się na miękko 5 minut. Ile gotują się na miękko 2 jajka. Wielu bez zastanowienia odpowiadało, że

  1. Jedna płytka trawi się 20 minut. Ile trzeba czasu aby wytrawić dwie ? Przygotowanie stanowiska do trawienia płytek zajmuje 10 minut. Ile zajmuje czasu przygotowanie stanowiska do trawienia dwu płytek ?

Nigdy przy okazji gotowania jednego jajka nie ugotowałeś też drugiego ? P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Wciąż nie wiemy na czym to polega że jest w tym zysk.

Reply to
Pszemol

Trawienie to tylko jeden fragment procesu "wykonam płytkę PCB"... Być może o trawienie chodzi - ja może jestem dziwny, ale mówiąc "płytka PCB" mam na myśli coś co nie tylko jest wytrawione ale ma też naniesioną po obu stronach soldermaskę conajmniej z jednej strony też napisy no i czymś ta goła warstwa miedzi po trawieniu jest zabezpieczona przed korozją (np. choćby warstwą cyny) aby się tydzień po trawieniu dało to jeszcze normalnie polutować bez klęcia w różnych językach świata.

Zresztą jeśli nawet o samo trawienie Sylwestrowi chodzi, to ja pytałem autora tej oferty o fakty a nie innych ludzi o zgadywanki :-)

Reply to
Pszemol

--
pozdrawiam
MD

:-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:ldolql$37s$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Sylwester zadał pytanie akurat w czasie gdy ja się od kilku dni zastanawiałem, czy nie zapytać, czy jest może ktoś z Gdańska, kto ma opanowany termotransfer i by nie zrobił "przy okazji" jednej płytki. Robię coś z synem "do szkoły", schemat dopiero powstaje, a jak powstanie to czasu na realizację będzie za mało aby czekać na płytkarnię (ma działać do końca lutego), no i z założenia ma być niskobudżetowe. Praca ma też być samodzielna. Założyłem, że wspólne z kimś, kto ma to opanowane, zrobienie płytki jest zdecydowanie bardziej samodzielną pracą niż zamówienie w płytkarni. Potrzeba jest ewidentnie jednorazowa - nie będę z tego powodu eksperymentował z termotransferem. Dlatego pytanie Sylwestra rozumiem zdecydowanie w kontekście tarmotransferu a nie w kontekście zamawiania płytki i mam podejrzenie, że jesteś jedyną osobą na grupie, która zrozumiała to jako propozycję wspólnego zamawiania płytek w płytkarni. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Mario" snipped-for-privacy@w.pl napisał w wiadomości news:ldovc3$vf1$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Musiałem gdzieś przegapić, że wątek dotyczy projektów na najwyższym światowym poziomie :(. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2014-02-16 11:04, Piotr Gałka pisze:

Dziesiąta linia w poście rozpoczynającym wątek :)

Reply to
Mario