. StworzyĆ .

Witam.

Potrzebowałbym pomysłu na początek ideowego i poparcia/naprawienia mojego toku myślenia.

Z grubsza: Mam kamerę analogową. Mam mini-kamerkę zewnętrzną. Jedno z drugim podłączam przez chinche albo S-Video. Jednak aby zgrywał wizje z zewnątrz muszę wysyłać sygnał z kompa do kamery (tej dużej) przez LANC (takie specjal wejście dla urządzeń zew. sterujących pracą kamery). Komputer troszeneczkę mi zawadza. Pomyślałem, że można by stworzyć coś prostego, małego, lekkiego -> pilot. Pilot z dwoma przyciskami [rec i stop]. Jest na rynku układ/kość które będą wysyłały odpowiednio przygotowany sygnał ? Ile coś takiego może kosztować ? Co jeszcze jest potrzebne aby ten kod tam władować ? Elektronik by to zrobił za flaszkę (wgrał) ? No i jeszcze jedno: jak wyciągnąć ten kod z komputera. Z kamerą był połączony LPT <-> LANC

Pomysły ??

Reply to
:-)" <[...

A dlaczego ? Czy ta kamera nie ma wlasnego pilota, z ktorego mozna by ja sterowac ? Dlaczego akurat przez LANC ? W ostatecznosci nawet na pewno prosciej sie "podpiac" bezposrednio pod przyciski kamery - nawet podpiac jakis odbiornik, np. radiolinie 2 kanalowa ELMESA, moze to mniej eleganckie- ale - szybko i tanio.

Wiec dlaczego koniecznie LANC ? pozdr.

Reply to
Sundayman

Pilocik kamera ma. Jak odblokowywałem kamere [wejście] to na stronie było też jak przerobić pilot. Ale mojego pilota przerobić nie można bo jest jakiś inny. Indeksem się kamery [moja i ze strony] różniła i klapa. Tzn. jakie jest twoje rozwiązanie, bo nie za bardzo rozumiem ? Cały sekret tkwi w tym, sygnał z kam. zew. widać jak jest na opcji PLAYER (ta do przeglądania kasety), a nie na power camera (do normalnego nagrywania) i dlatego czerwony guzik na kamerze (rec) nie działa. Przez LANC tylko mi się kojarzy, bo jak na razie tylko tak umiem/moge nagrywać. Nie wiem czy zrozumiałeś o co mi chodzi ... nie potrzebuje przedłużacza tylko coś wogóle do włączania. Jak podpiąć się do przycisków kamery ? Szybko i tanio (?) to brzmi zbyt pięknie. Ale czekam na rozwinięcie -> priv.

Reply to

aha, znaczy oryginalnie kamera nie mogla nagrywac z wejscia zewnetrznego. no to faktycznie problem. Wiec podlaczenie pod przyciski bez sensu... :(

to trzeba popatrzec na ten caly LANC, moze sa gdzies jakies opisy, jaki to ma format. Moze da sie zrobic prostym mikrokontorolerem... Coz, popatrze na goglu.

pozdr.

a na marginesie, co to za kamera ?

Reply to
Sundayman