pamięć - stos?

WItam, tak sie ostatnio zaczalem zastanawiać , czy istnieje pamięć dzialajaca jak stos? tzn nie bawie sie w adresowanie, tylko mam zapis, odczyt ? no i w dodatku w sensownym czasie - max 100ns. jest cos takiego, czy musze uzyc zwyklej pamieci i dodatkowego ukladu (np na ukladach 40xx bo uc za wolny) do sterowania adresem?

Reply to
nuclear

moze FIFO?

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik Greg(G.Kasprowicz) napisał:

Jako stos ? to raczej LIFO

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Tak luzem to sobie nie przypominam, byly FIFO.

Ale co za problem dorzucic licznik ? I raczej nie na 40xx, bo za wolne.

bo ja wiem... myślałem o 4020 w wercji hct pracuja do 68mhz, bo tego poczworne and-y zeby zegar był synchroniczny i powinno to hulać ;) sądze ze w moim ukladzie max to bedzie 2-5mhz ;) wystarczy mi adres 12bit, (ostatecznie 8) wiec nie bedzie to problemem... po prostu chcialem uniknąc dawania dodatkowych układów, ale widze ze to najprostsze rozwiazanie, szczególnie ze wystaczy mi w adresie incrementacja i reset. po prostu zapis do pamieci bedzie "po koli" a odczyt to juz jak wygodnie, i to z mniejsza częstotliwoscią (do uc).

Reply to
nuclear