[OT] Neostrada

Ale ja mogę na kogoś trafić i mu wkleić... albo ktoś inny może wkleić mój opis.

Reply to
Arnold Ziffel

Ok :) Ale faktycznie ta zmiana działa, teraz nawet po dłuższej przerwie wysyła posty bez problemu. Przedtem pierwszy nie szedł dopiero powtórka pomagała.

Reply to
Janusz

Osoba podpisana jako Krzysztof Gajdemski snipped-for-privacy@debian.org.pl>

w artykule <news: snipped-for-privacy@fugazi.debian.org.pl> pisze:

W takim razie czyją sprawką jest bezsensowne ustawienie limitu wątków dla jednego użytkownika na 1 (słownie: JEDEN)? Jeśli na grupie nic się nie działo, to czytnik może przejść do następnej grupy zanim serwer rozłączy grupę poprzednią i wtedy dostanie odmowę połączenia.

Czy to ma czemuś służyć?

Reply to
Andrzej P. Wozniak

Jest Sat, 29 Oct 2022 14:32:59 +0200, Andrzej P. Wozniak pisze:

Oczywiście, że niczemu by to nie służyło. Limit jest różny dla różnych klas połączeń, ale najniższy to 8 per host (dla dostępu r/w) oraz 5 per host (dla dostępu r/o). Limitów per „user” na serwerze news.neostrada.pl nie ma, jak nie ma publicznie dostępnych kont indywidualnych.

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

Całe szczęście, że dało się naprawić :)

Reply to
Arnold Ziffel

Mam włączone automatyczne raporty o awarii TB. I teraz nie wiem czy wyłączyć ten moduł mailnews.nntp.jsmodule czy nie wyłączać? Zakładam że im więcej raportów o błędach trafi do centrali tym szybciej zrobią poprawki. Mogę być naiwny :/

Reply to
jn

Zależy, czy chcesz korzystać z newsów, czy walczyć z wiatrakami... myślę że warto im to zgłosić, ale też myślę, że już jakieś zgłoszenia dostali.

Reply to
Arnold Ziffel

W dniu 2022-10-30 o 00:18, jn pisze:

Ja im tez kilka raportów wysłałem, ale oni i tak mocno go poprawiają albo naprawiają :) bo co kilka dni mam aktualizację TB.

Reply to
Janusz

Osoba podpisana jako Krzysztof Gajdemski snipped-for-privacy@debian.org.pl>

w artykule <news: snipped-for-privacy@fugazi.debian.org.pl> pisze:

Może i tak było (per host, jak słusznie zauważasz), ale do piątku. Od piątku wygląda to tak, jak napisałem - JEDNO połączenie per host. Wskutek tego przy synchronizacji serwera przeciętnie dla 15-30% grup odrzuca połączenie. Trudno to zauważyć komuś, kto subskrybuje tylko kilka grup, ale czasem odrzuca połączenie nawet przy wchodzeniu bezpośrednio na grupę.

Reply to
Andrzej P. Wozniak

Jest Sun, 30 Oct 2022 15:06:44 +0100, Andrzej P. Wozniak pisze:

Konfiguracja readerów nie zmieniła się od tego czasu. Limity są takie, jak zostało to przedstawione powyżej.

Jeżeli NNTP-Posting-Host jest taki, jak w Twoim poście, to dla tego IP w omawianym przedziale czasowym nie doszło do osiągnięcia limitu. Zdarza mu się nawiązać *maksymalnie* 2/8 równoczesnych połączeń (dziś także), które są obsługiwane przez readery w standardowy sposób i bez informacji o błędach.

Problem zapewne jest w innym miejscu i należałoby go zdebugować na priv. Chociaż w obecnej sytuacji chyba nie ma to sensu. :/

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

Osoba podpisana jako Krzysztof Gajdemski snipped-for-privacy@debian.org.pl>

w artykule <news: snipped-for-privacy@fugazi.debian.org.pl> pisze:

Nie wiem, co to było i chyba się nie dowiem. Wczoraj restartowałem komputer i router, ale to nic nie pomagało. A dzisiaj przeszło samo, choć nic nie robiłem.

Reply to
Andrzej P. Wozniak

Osoba podpisana jako Krzysztof Gajdemski snipped-for-privacy@debian.org.pl>

w artykule <news: snipped-for-privacy@fugazi.debian.org.pl> pisze:

Wygląda na to, że pisanie do zarządu na jakiś czas pomogło. Tylko na jak długo? Niby serwer działa, ale nowej wiadomości na pl.internet.komunikaty nie ma. Tak czy owak dzięki za dotychczasowe utrzymanie, oby trwało do końca świata i jeszcze dzień dłużej.

Reply to
Andrzej P. Wozniak

Jest Wed, 16 Nov 2022 14:49:44 +0100, Andrzej P. Wozniak pisze:

Maile, które przyszły mają kluczowe znaczenie. Bez nich zapewne dziś usługa byłaby wyłączona. Także jeszcze raz dzięki wszystkim za zaangażowanie.

Nie ma jeszcze żadnej informacji, bo ostateczna decyzja jest dość szeroko konsultowana i nadal nie zapadła (właśnie dzięki sprzeciwom).

Dzięki. Naprawdę, robimy co się da, żeby tak było. Jak zapewne można się domyślić sprawa jest jednak złożona i los usługi zależny jest od osób w tej kwestii decyzyjnych. Na dzień dzisiejszy nie liczyłbym niestety na zbyt wiele. :/

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

Ile taki serwer waży? Na dzień dzisiejszy to chyba śmieszne zasoby i pasmo?

Reply to
Mirek

Mirek snipped-for-privacy@null.dev napisał(a):

A zarząd zapyta: a ile milionów PLN ten serwer przynosi miesięcznie?

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Zasoby może i śmieszne, ale trzeba też opłacać kogoś, kto ma tego doglądać. W tym kontekście już tak śmiesznie nie jest.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Ja nie w tym kontekście. Raczej myślałem czy ktoś inny (na przykład ja) mógłby taki serwer postawić na swojej infrastrukturze nie narażając zanadto swoich zasobów.

Reply to
Mirek

Jak chcesz sobie taki postawić w domu, to oczywiście ważyć będzie niewiele. Natomiast taka usługa, że tak powiem, profesjonalna to cały system mający określoną architekturę, która m.in zapewnić ma pełną redundancję. Ale tak, jak na telecom, to nie jest nic dużego. Toteż nie o „wagę”, ani zasoby tu biega.

Mamy też feed binarny.

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski

A co ma rząd do Orange?

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Jest Wed, 16 Nov 2022 20:37:57 +0100, Grzegorz Niemirowski pisze:

Albo raczej: a co my z niego mamy (bo nie pieniądze przecież – te akurat zjada)?

k.

Reply to
Krzysztof Gajdemski