Oszcz?dzanie pr?du urz?dzenie 400W

Posiadam lampę hps 400W ze statecznikiem 400W, lampa działa wszystko ok. ale oczywiście ciągnie strasznie dużo prądu za miesiąc użytkowania tej lampy(24h na dobę) wychodzi 120zł. Znajomy mi powiedział, że aby trochę oszczędzić na prądzie można podłączyć kondensator więc tak zrobiłem(jakich lotów to są oszczędności?). Ale mówił, ze dużo na tym nie oszczędzę. Więc pytanie do was: Jak mogę jeszcze oszczędzić na prądzie?

Z góry dzięki.

Reply to
pr0kt0r

Użytkownik "pr0kt0r" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@v23g2000prn.googlegroups.com...

Po co świecisz 24h/dobę?

Zmniejszysz o jakaś połowę straty w przewodach miedzy licznikiem a lampą. Oszczędność groszowa - może o jakieś 0,5%.

  1. Załaczać tylko wtedy gdy światło jest potrzebne
  2. Stan techniczny oprawy - "zasyfiały" reflektor i klosz może zmniejszać skuteczność o połowę.
  3. Rozważyć czy potrzebujesz 400W (na podwórku przecież nie czyta się książek).
  4. Sprawdzić czy strumień śwatła jest właściwie skierowany (czy nie oświetlasz niepotrzebnie posesji sąsiada).
Reply to
Jd.

400W @ 24h @ 31 dni = 300kWh Nie wiem, ile kosztuje aktualnie kWh, jesli 40gr., to masz swoje 120zł...

Zadnych.

Jesli placisz MNIEJ niz 40 groszy za kWh, a tych 120zl nie wziales z sufitu, to roznica moze wynikac z: a) podlego statecznika -> zamien go na elektroniczny b) nietrzymania parametrow przez lampe (tzn.: pisze 400W, a swieci

500W, wiec placisz za wiecej pradu, ale dostajesz wiecej swiatla).

Poza tym - sorry, zuzywasz energie, musisz zaplacic. Cudow nie ma

Reply to
Marek Lewandowski

Poprawi tylko współczynnik mocy ... a znajomy jest impotent elektryczny :)

Zmienic na lampę o większej sprawnosci.

Reply to
KrzysiekPP

Zawiąż na kablu od tej lampy czerwoną kokardkę, powinna pomóc dwa do trzech razy bardziej niż ten kondensator.

Jarek P.

Posiadam lampę hps 400W ze statecznikiem 400W, lampa działa wszystko ok. ale oczywiście ciągnie strasznie dużo prądu za miesiąc użytkowania tej lampy(24h na dobę) wychodzi 120zł. Znajomy mi powiedział, że aby trochę oszczędzić na prądzie można podłączyć kondensator więc tak zrobiłem(jakich lotów to są oszczędności?). Ale mówił, ze dużo na tym nie oszczędzę. Więc pytanie do was: Jak mogę jeszcze oszczędzić na prądzie? a na jaką ilośc drzewek w hodowli wystarcza taka lampa? B jak dobrze myślę to i tak Ci się wróci :)

Reply to
jawi

ciekaw jestem na jaką ilośc drzewek w hodowli wystarcza taka ilość watów, myślę że i tak się zwróci :)

Reply to
jawi

Moze maryche hoduje w szafie ukryta? ;-)

Skoro pisze, ze pali sie lampa 24h/dobe to chyba wyraznie mozna wnioskowac ze nie jest ta lampa na dworze, bo w dzien nie byalby potrzebna, nie?

Reply to
Pszemol

Mam pomysł może mało skuteczny ale ciekawy. Proponuje zastosowanie wielu termopar do przekształcenia energii cieplnej wytwarzanej przez lampę na energię elektryczną. W ten sposób można by odzyskać kilka watów. Inny pomysł to do chłodzenia lampy wykorzystywać wodę. Parę powstałą przy chłodzeniu wykorzystywać do napędu maszyny parowej która napędza prądnice.

Reply to
abrakadabra

Zle. Jedyny sposob zaizolowania magnetycznego przewodu to material, ktory jednoczesnie uniemozliwi przeplyw w nim pradu (prad = pole magnetyczne, jesli material bedzie ekranem idealnym, to bedzie mial u=>nieskonczonosc i tym samym L-> nieskonczonosc). Rozwiazania posrednie sa trudniejsze do wykazania jako perpetuum mobile w prosty sposob

Abstrahujac od suponowanej metody jakiekolwiek pozyskanie energii z predkosci obrotowej Ziemi byloby tylko konwersja jej energii kinetycznej. Wprawdzie mala nie jest, ale zloza ropy tez byly kiedys wielkie...

Reply to
Marek Lewandowski

Perpetuum mobile? :) btw: sprawnosc lampy mozna podniesc rezygnujac z zarnika - ale to juz zrobione, HPS = high pressure sodium, lampa wyladowcza dla roslinek.

Reply to
Marek Lewandowski

abrakadabra pisze:

Może się uśmiejecie ale kiedyś poważnie myślałem nad zbudowaniem choćby prototypu czegoś takiego:

- ziemia wytwarza stałe pole magnetyczne

- linie pola biegną równolegle do powierzchni ziemi.

- jeżeli będziemy te linie przecinać w poprzek przewodem to wyindukuje się w nim SEM.

ustawiamy zatem prostopadle do tych linii pola przewód (czyli po prostu pionowo) np wieżę kościelną

- ponieważ ziemia się kręci, nie musimy ruszać przewodem bo ma już jakąś prędkość obwodową.

- przewód przecina linie pola więc mamy napięcie za darmo.

Problem jest tylko ze sprowadzeniem tego napięcia z powrotem na ziemię bo w przewodzie dostarczającym darmowy prąd również wyindukuje się SEM tyle że o odwrotnej polaryzacji więc napięcia się skompensują.

- trzeba zatem zapewnić jakieś ekranowanie przewodu zwrotnego żeby nam się energia nie kompensowała :)

Zatem jeden z przewodów zamykamy w permalojowej koszulce (tak jak ekranuje się lampę osyloskopową )

Połączenie wielu takich "cewek " szeregowo zwielokratnia uzyskane napęcie.

Dobrze kombinuję :) ?

Jest tylko niebezpieczeństwo że masowe stosowanie takich "prądnic" może wywoływać reakcję wtórną jak w wirniku prądnicy i systematycznie spowalniać pfędkość obrotową ziemi :) Konsekwencję mogły by być trudne do przewidzenia :)

Sami powiedzcie trzyma się to kupy ?

:)))))))

Pozdrawiam Romek

Reply to
rrrrrrrrrr

Oj kombinujecie panowie jak osiołki pod górę, podczas gdy jedynie słuszne i najprostsze rozwiazanie jest tak oczywiste, że aż boli: silnik napędza prądnicę, prądnica zasila silnik, amen! :-)

J. (co wymyślił to jakoś tak w okolicach 6 klasy podstawówki i dłuuuugo nie dał sobie wytłumaczyć, że to nie będzie działać)

Reply to
Jarek P.

In the darkest hour on Thu, 18 Oct 2007 22:01:12 -0500, Pszemol snipped-for-privacy@PolBox.com screamed:

No to się koszty zwrócą. Jaki problem? ;)

Reply to
Artur M. Piwko

Pomysl przedni tyle, ze to nie ma prawa dzialac gdyz to ziemskie pole magnetyczne kreci sie wraz z Ziemia, zatem z tym Twoim przewodem i w tym ukladzie zadna SEM sie nie wyindukuje. To tak jakbys owinal magnes cewka i to razem krecil, nic Ci sie tez nie wyindukuje. Natomiast ja mam podobny pomysl, ktory ma wszelkie podstawy do dzialania. Wystarczy skonstruowac taki "starszy" zyroskop, powiedzmy kolo o masie kilku ton na dobrze ulozyskowanej osi. Warunek taki, ze ta os musi byc ustawiona rownolegle do osi Ziemi czyli w kierunku poludnie - polnoc i ustawiona w stosunku do powierzchni ziemi pod katem rownym szerokosci geograficznej. I stawiam teze, ze to kolo bedzie sie "samo" powoli krecic z predkoscia katowa 1 (jeden) obrot na kazde 24 godziny. Przekladnia trybowa i alternator bedzie spoko wytwarzal prad. Moc zalezec bedzie tylko od masy kola. Nie bedzie to zadne perpetuum mobile; ten uklad bedzie wlasnie wykorzystywal ruch obrotowy Ziemi i formalnie spowalnial jej ruch. Ale to male piwo, Ziemia i tak przeciez sama zwalnia swoja predkosc katowa o okolo 1 sekunde na rok. Bierze sie to stad, ze spada na nia rozne badziewie z kosmosu i osiadaja na niej czastki materialne z tzw. wiatru slonecznego, ktore powoduja ciagly wzrost masy Ziemi i dlatego ona zwalnia. Jak bedziesz mial chwile wolnego czasu to polecam to rozwiazanie. Kolo mozesz odlac z olowiu; kubik wazy okolo 18 ton - bedzie w sam raz. Os mozesz wykonac np. z lufy dziala czolgowego. Szacowana moc pradnicy to okolo 200 wat. Powodzenia

Reply to
tornad

O ile chalupy nie pusci z dymem zanim dokona zbiorow swych plonow.

Reply to
Pszemol

Dlaczego? Co je _rozkręci_? ;-)

Jarek P.

Jak to co. To tego nie wiesz? Fizyka ze szkoly podstawowej sie klania. Wstydz sie chlopcze wstydz:) Jest takie pojecie i zjawisko bezwladnosci. To chyba wiesz. Jego odmiana to bezwladnosc w ruchu obrotowym. Mozesz to sobie sprawdzic doswiadczalnie, trzymajac np. szklanke czy lepiej kufel pelen browaru w rece i krecac sie samemu dookola swej osi pionowej z tym kuflem w rece. Zauwazysz, ze pianka plywajaca na powierzchni piwa bedzie sie w nim krecic w kierunku odwrotnym do Twojego ruchu wirowego. Jak to zauwazysz to mozesz piwko wypic. Po czym doswiadczenie powtorzyc, krecac sie w kierunku odwrotnym do poprzedniego. Po ilus piwach zacznie Ci sie wszystko krecic... Pzdr.

Reply to
tornad

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl... ...........

Przecież hoduje po to aby spalić. :-))) Pzdr

Reply to
henry1

Użytkownik "tornad" napisał w wiadomości

Jak oszacowałeś moc ?. Może przytoczysz jakiś wzory matematyczne. Czy mając ciężar 180 kg można liczyć na 2 waty ?. Biorąc pod uwagę Twoje sugestie, woda w zbiornikach wodnych powinna na skutek swojej bezwładności i ruchu Ziemi ulegać ciągłemu mieszaniu tymczasem nic nie słyszałem o takim zjawisku. Pewnie lepkość wody jest większa niż powstające siły.

Reply to
abrakadabra