Oscyloskop z EP, co jest wart?

to moze daloby sie odnalezc jakas dokumentacje do przetwornika CCD NXA1111 produkcji Philipsa? ;-)

Reply to
Michal Baszynski .

Wiesz, jest o tym napisane, wiec nie dzialaja z ukrycia. Poza tym to przeciez nienajnowsza konstrukcja, w tamtych czasach pewnie nie bylo latwo te 20MS/s zrobic. W koncu to lata 80-te.

Co do 1k, strasznie mnie denerwuje gniazdo zasilania. Gosciowi ktory to zaakceptowal nalezy sie medal (juz sie zapowiadalem u Andrzeja - pewniekiem zasilacz kiedys od tego padnie) :-( No i szkoda ze nie rozpoznaje typu sondy. Aaaaa.....i jeszcze zasilanie bateryjne i pokrowiec, bo klapki nie ma. ;-)) Upierdliwy....ee....nie! ;-)

A po cholere? Myslisz ze przetestujesz wszystko u kogos? Trzeba spokojnie w zaciszu domowym posiedziec ;-) __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Ahoj! Studiuję w Krakowie, mam 1000zl miesięcznie z czego 400 idzie na mieszkanie i około 100 na telefon i dojazd raz w miesiącu do domu (teoretycznie mogę zrezygnować). Ile Twoim zdaniem mogę zaoszczędzić? 300 max, ale wtedy żyję jak pustelnik, nie kupuję nic dla siebie, zero elementów elektronicznych itd. Więc uważam, że jeżeli bawię się elektroniką jedynie, jakieś początki analogówki, kawałek uC to nie potrzebuję niczego specjalnego i jestem w stanie zrobić sobie coś tańszego nie wyrzekając sie podstawowych przyjemności. Inna sprawa to oczywiście możliwość "zaufania" sprzętowi zrobionemu samodzielnie. pozdrawiam

Reply to
Grzegorz Latocha

Potrzebne, mnie bardzo jak sie ostatnio przekonuje. _Ekran_ przed i po naprawie zalaczone do dokumentacji przydaja sie w przypadku pozniejszych klopotow z maszyna.W przypadku zas wiekszej przerobki dobrze jest w dokumentacje wrzucic - zeby nastepny kiedys-naprawiaacy mial szanse ;-)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

A bo to wsztystko zalezy... Da sie tak zrobic, ze 100MS/s wystarczy (zakladamy warunek na akwizycje ciagla i handlowiec kryty ;-) ).

Tez sie kwiatki zdarzaja, na szczescie niewielkie.

Kup uzywany jesli masz zamiar pracowac hobbystycznie. Pieniadze znacznie mniejsze a jakosc...hmm...ktos mi kiedys powiedzial ze oscylki tek-a nie maja daty produkcji, maja tylko date ostatniej kalibracji :-))

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Zastanawialem sie kiedys jak to jest z tym trgerem. Strasznie latwo rzuca sie GS/s z niewielkich MS/s. Czy faktycznie tak ladnie moduluja triger, czy tez _handlowy_ wymogl takie dane? Jakos nie wierze przykladowo w 25GS/s w GDS-ie z

100MS/s.

Chwila.... niby jak chcecie te 250MS obrobic i co z ukladami towarzyszacymi/plytka? Kurde, zaczynam popadac w kompleksy, dla mnie w warunkach amatorskich nie ma zadnej szansy na poprawne obsluzenie takiego przetwornika :-(

Tak przy okazji - on ma faktycznie tak paskudne zielone klawisze, czy tylko DTP-owcom w Elffie cos nie wyszlo?

Ile w tym dzieje sie sprzetowo? __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Powitanko,

Baa, choc wlasciwie powinni dac potestowac w domku. Jak narazie na placu boju zostaly 2: DS50xx

bardzo znanej firmy Rigol;-) no i Tek 10xx. Oba maja "zady i walety". W zasadzie parametry niemal identyczne (wcale bym sie nie zdziwil jakby dla jednych i drugich bebechy robila ta sama firma). Niewatpliwym plusem/wyzszoscia Rigola jest wspolpraca z kompem w standardzie. Najlepiej byloby postawic Teka i Rigola obok siebie, posadzic Andrzeja i pracownika NDN obok siebie i niech sie panowie pokloca;-))) Potem juz bym wiedzial komu wreczyc 3-4kzl;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak
Reply to
Andrzej Kamieniecki

Powitanko,

Oj szkoda, szkoda;-) Ale jesli jednak zdecyduje sie na Teka, to nie omieszkam wspomniec handlowcom kto mial duzy wplyw na moja decyzje:-) Ale to jeszcze troche czasu zajmie. Jakos nie moge wyGooglac opinii n/t DS50xx, w pazdzierniku ktos o niego pytal i to wszystko... Dzieki wszystkim za cierpliwe wyjasnienia. Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

ano szukalismy i niestety nic z tego nie wyszlo.. Najdziwniejsze dla mnie jest to, ze sam producent czyli Philips sie do tego nie chce przyznac..

Reply to
Michal Baszynski .

No i daja, pamietam ze dostalem 2230 do domu na miesiac i mialem zdecydowac czy zostawiam i place, czy oddaje :-) Kwestia porozmawiania.

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

W takim razie popatrz teraz. Pomijam idiotyczna cene H407, ale jest jeszcze jakis agilent z pasmem 0.5G (uwaga - tez dzieli probkowanie na kanaly ;-) ).

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Sorki, to LeCroy jest. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Pawel "O'Pajak" napisal(a):

Ale wiesz o tym, ze tylko tych powtarzalnych?

Reply to
Marcin E. Hamerla

Powitanko,

No ladny jest, ale juz prawie sie zdecydowalem na GDS 806. Takie jak 820, ino 60 MHz.

ponad godzine w NDNie, gdzie gosc pracowicie demonstrowal rozne oscylki. Nie jest tak zle z tym 100 MS/s, okazalo sie, ze wykrywanie szpilek dziala lepiej niz w takim 1GS/s. Dlaczego ten? Ano urzekly mnie rozne dodatki: maska (mozna wpisac przebieg

1 i 2 i sprawdzac czy badany miesci sie miedzy 1 i 2, help po Polsku, generatorek na pokladzie do 100kHz o regulowanym wypelnieniu - mala rzecz a cieszy) itp, no i ta paaaamieec:-). Wyglada na to, ze go kupie jutro. Tylko mam maly dylemat czy placic 2600+VAT (NDN) za cos co mozna kupic za $572.00 ???
Pawel Chorzempa
Reply to
Pawel "O'Pajak
[...]

Targuj się - znana cena w USD to jest mocny argument.

Zapamietuje .. czy po wylaczeniu znow do wpisania ?

(572$ + wysylka) razy 10% cla = ~2100 + vat + przelew zagraniczny+czas na cle+sad ... ... no, rabat jakis wypadaloby utargowac :-)

Pawel "O'Pajak" napisal(a):

Znaczy, chodzi o to, ze szybkich przebiegow niepowtarzalnych oscyloskopem z mala FS nie pomierzysz.

Nie lubie LeCroya. Za moja przyczyna zaklad w ktorym kiedys pracowalem przestawil sie wylacznie na Teki ;--).

Reply to
Marcin E. Hamerla

Powitanko,

Dopytam jutro, wczoraj mialem leb zapakowany w trybie turbo;-) koszmarna iloscia informacji. Gosc zaczal mi opowiadac o LeCroyu... ale mu przerwalem

- cena * 20 i to w eurach:-(.. "-To jeszcze nie w tym miesiacu";-) Ze wzgledow finansowych bedzie musial wystarczyc GW:-( Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak