Opaski termokurczliwe klejace

Czy ktoś widział na Wolumenie (w tygodniu, w sklepikach) opaski termokurczliwe z warstwą kleju od środka? Takie opaski zwykle są grubsze (ok. 0,5 mm ścianki?) i przezroczyste (bez reguły, ale akurat takie widzę na linie, którą mam w ręku, miękka w dotyku jakby silikonowa). Czy ten klej wewnątrz opaski zaczyna być klejący dopiero po podgrzaniu (na ile coś ciasnego da się wcisnąć do opaski przez obkurczeniem)? Pytam o sklep stacjonarny, żeby zobaczyć i poczuć w ręku przed zakupem.

Reply to
ąćęłńóśźż

Opasek to nie widziałem. Masz na myśli koszulki/rurki? Są przeźroczyste i kolorowe. Klei się po podgrzaniu. Po ostygnięciu jest raczej twarde i sztywne, to co macasz musi być coś innego. Wojtek

Reply to
wowa

wowa napisał(a):

To samo co zwykły termokurcz plus warstwa kleju od wewnątrz. Taka obudowa wodoszczelna do pierdualiów za śmieszną cenę. Na łączeniu możesz se przepuścić względnie cienkie przewody zasilania. Po ściśnieciu widać wyłazi klej termotopiwy ze środka.

Do autora.
mają ul.Wolumen.

Reply to
alojzy nieborak

W dniu 14.11.2022 o 21:37, alojzy nieborak pisze: [...]

Co to jest ta czarna breja, której autor używa w 14 minucie filmu? BTW: fajne nożyczki.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Dzięki. Ta jest bezbarwna (czarna niby lepsza, bo zabezpiecza przed szkodliwym UV, ale przezroczysta wydaje się bardziej estetyczna - opaski termokurczliwe z klejem maja służyć do zabezpieczenia końców lin z Technory/Kevlaru/Dyneemy na łódce, te tworzywa w odróżnieniu od popularnych elany (poliestru), nylonu (poliamidu) czy polipropylenu nie uplastycznią się i nie zatopią od np. płomienia zapalniczki czy grota lutownicy:

ale trochę za duża średnica dla mnie (po obkurczeniu chciałbym wewnątrz 3-5 mm). Podjadę na Wolumen za parę dni obejrzeć osobiście.

PYTANIE: Skąd tworzywo wie, w którym kierunku się kurczyć? Czy rura się nie kurczy na długości (z jakim zapasem przycinać)?

-----

ąćęłńóśźż

Pewnie jakaś zalewa poliuretanowa, np:

Work przedzielony "klipsem" z częscią A i B żywicy. Usuwa sie klips, miesza dwa składniki w ciągle szczelnie zamkniętym worku bez powietrza i mozna zalewać.

Marcin

Reply to
Marcin

Dzięki. Fajne :-) Tylko cena :-(

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

W dniu 15.11.2022 o 14:34, ąćęłńóśźż pisze: [...]

Nie wie.

Kurczy się. Eksperyment.

Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Paweł Pawłowicz napisał(a):

Z tanich masz PL epidian 5. Wiąże niestety kilka dni, na pewno nie jest tak rzadki jak zalewajka na filmie. I nie wiem czy nadaje się do zalewania płytek, może mieć duży skurcz. Trza sprawdzić.

Zalew jak mrówków, poliestrowe (śmierdzą), poliuretanowe, epoksydowe, akrylowe. Miękkie, twarde, transparentne, czarne etc etc.

Reply to
alojzy nieborak

W dniu 15.11.2022 o 15:38, alojzy nieborak pisze:

Utwardzacz jest korozyjny.

:-)

Paweł

Reply to