O czym świadczy wybrzuszone denko elektrolitu ?

Cześć,

Rozebrałem swój zasilacz ATX w celu wydmuchania kurzu i znalazłem kilka kondensatorów za prostownikiem, które mają właśnie wybrzuszone denka (ale korki od spodu są OK). O czym to świadczy ? Przegrzewały się ? Są kiepskiej jakości ? Straciły pojemność ? Powinienem je wymienić(zasilacz działa) ?

Wymienić - zanim wszsystko spłonie!

Reply to
pisz_na.mirek

Cześć,

[...]

OK, domyślałem się, że to będzie konieczne (problem w tym, że to są Low ESR a nie takie "sklepowe" ;-) ). Ale dlaczego tak się stało ? Jaka jest przyczyna, że następuje takie zjawisko ?

Pozdr, Zbyszek

Użytkownik Zbyszek Kłos napisał:

Pracują w trudnych warunkach impulsowych. Ich czas życia jest ograniczony, szczególnie przy obecnych rozmiarach.

Reply to
A.Grodecki

Ach te rozmiary, 33 mF (a może to było 3 mF) na jakieś 30V dwadzieścia lat temu był wielkości pół litrowej butelki ;)

Reply to
pisz_na.mirek

Użytkownik <pisz snipped-for-privacy@dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości news:djhub1$g7t$ snipped-for-privacy@panorama.wcss.wroc.pl...

Do dziś się takie ogromne robi, za duże pieniądze. I stosuje je tam gdzie niezawodność jest istotna.

Reply to
SP9LWH