czym skleić laminat?

Witajcie,

chciałbym wykonać pewien detal mechaniczny z laminatu - typowy włókno szklane plus miedź. Ponieważ jednak grubość tego elementu ma wynosić ponad 7 mm, a chodzi o drobiazg, to będę musiał skleić kilka warst płytki o standardowej grubości w okolicy 1,5 mm. Czym to zrobić, by trzymało "na amen"? Zakładam, że strony klejone będą pozbawione miedzi.

Reply to
badworm

Zywica epoksydowa

Reply to
Zenek Kapelinder

Powitanko,

Owszem, pod warunkiem, że powierzchnie będą odtłuszczone i najlepiej jeszcze mocno ponacinane. Inaczej na początku będzie trzymać, a potem odskoczy. Czemu to ma być kanapka, a nie jednolity materiał?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Dnia Sun, 21 May 2017 02:28:06 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Na pewno klejone powierzchnie zostaną zmatowione a kto wie, czy jak mi gdzieś nie będzie pasować grubość laminatu, to go po prostu nieco nie zeszlifuję.

Bo potrzebuję kawałek o wymiarach dosłownie 2 na 3 cm, który dodatkowo na kilku obszarach będzie miał być pocieniony w różnym stopniu. Sklejając to z kilku warstw, będę mógł w tych niższych od razu zrobić stosowne nacięcia. To ma być podstawka pod wyświetlacz, która w niektórych miejscach będzie się opierać bezpośrednio na PCB (i wówczas będzie potrzebne te 7 mm), a w innych musi mieć zagłębienia na komponenty. Mógłbym spróbować to zrobić z jakiegoś plastiku, ale kształt jest dosyć skomplikowany i konstrukcja "kanapkowa" ułatwi wykonanie.

Reply to
badworm

Dnia Sun, 21 May 2017 08:44:58 +0200, badworm napisał(a):

Powinien trzymac - w koncu to laminat epoksydowy.

Moze wydruk 3D ? Sa juz uslugodawcy.

Plastik odpowiedniej grubosci to jest pewien klopot w zakupie. Twarda pianka poliuretanowa - fajny material i latwy w obrobce, ale gdzie to kupic?

No i jeszcze ... poxylina :-) Mozna ladnie uformowac.

W dniu 20.05.2017 o 21:43, badworm pisze:

Zrób dwa małe otworki przez wszystkie warstwy i wbij w te otwory ucięte wiertło. Alternatywnym rozwiązaniem jest włożenie w otwory np. miedzianego drutu i go rozklepanie.

Paweł

Reply to
Pawel

W dniu 2017-05-21 o 02:28, Pawel "O'Pajak" pisze:

Dorzucę: żadnych piętnastominutowych wynalazków. Tylko żywica utwardzająca się 24 godziny.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

Powitanko,

Jakoś tego nie widzę. Laminat się trudno obrabia, a i narzędzia niszczy szybko. Jak masz jakiś projekt, to Ci moge wydrukować z ABSu. Piękne nie będzie, ale spełniać swą rolę powinno. No chyba, że robisz Chińczykom konkurencję w ilości;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Masz doświadczenia z tą technologią? Ja dopiero raczkuję, ale mam potrzebę wydrukowania elementu, który musi wytrzymać w warunkach zewnętrznych... przynajmniej okres rękojmi. PLA odpada - wiadomo. Sprzedawca filamentu marudził, że ABS może popękać na mrozie, natomiast PETG może rozmięknąć na słońcu. Coś tam wspominał o poliwęglanie ale nie miał odpowiedniego koloru. Wydrukowałem z PETG i położyłem za szybą w samochodzie. Nic się nie dzieje, ale jak wiadomo ostatnio słonecznych dni jest niewiele.

Reply to
Mirek

Prędziej sam rozmiękniesz na tym słońcu niż PET :) Ja drukuję z PET elementy montażowe które są w metalowych elementach przykręconych do szyn. A szyna może się nagrzać do 80 st.

Reply to
sundayman

jeżu kolczasy... druknij to z PET i zapomnij. Ja drukuję z PET elementy montażowe, które są w metalowych częściach przymocowanych do szyn. Szyna latem może mieć i 80 st. C.

A jak co to za mało, to faktycznie pomysł z poxyliną jest chyba optymalny.

Reply to
sundayman

PET to jednak nie to samo co PET-G.

Gdzieś znalazłem, że zastosowanie ciągłe PET-G to max 70 stopni, ale ja mam filament innego producenta, który tego parametru nie podaje.

Reply to
Mirek

Chodzi mi po głowie, że w tym materiale w temperaturze 79C zachodzi przemiana fazowa drugiego rodzaju. A to znaczy, że po wielu przejściach przez tą temperaturę wymiary pójdą się kochać.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

no w tym zastosowaniu, którego potrzebuje kolega to na pewno te mikrometry zrujnują urządzenie...

Reply to
sundayman

IMO - w samochodzie na sloncu to moze byc ponad 80 C, i to ABS rozmieknie. Pare przykladow mialem.

Dnia Sun, 21 May 2017 16:01:14 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

Ja tam bardzo lubie epoksyd podgrzac (po nalozeniu).

Wtedy sie okazuje ze 24h utwardza sie w godzine i imo - nawet lepiej trzyma.

Do jakiej temp. podgrzewasz i jak długo?

Reply to
Marek

W dniu 2017-05-21 o 21:05, sundayman pisze:

Jeżeli na detal działa stała siła w tym samym kierunku, to każdy cykl przejścia tam i z powrotem przez przemianę fazową spowoduje przesunięcie w tą samą stronę. I po setce albo dwóch setkach (cykli) może być kłopocik ;-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2017-05-21 o 16:01, Paweł Pawłowicz pisze:

A dlaczego? używam 10min poxipol i trzymaja ok.

Te 10-o minutowe i tak dopiero po 24h uzyskują pełną wytrzymałość.

Reply to
Janusz

W dniu 2017-05-23 o 08:31, Janusz pisze:

Do czasu :-(

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl