Nowa czasza, konweter i problemy

Cześć.

Zmuszony zostałem do wyrzucenia mojej starej czaszy 90 z powodu przerdzewienia na mocowaniu co groziło odpanięciem. Odbieram nc+ i było tak sobie z jakością wskazywaną przez dekoder, ale problemów raczej nie.

Kupiłem czaszę 80 (ponieważ 90 wchodziła na styk) i mam problem. Jakość wyraźnie spadła. Nie przypuszczam że to wina 90->80 bo spadek jest dośc znaczący, a to tylko 20% powierzchni. Zakładam raczej że krzywizna nowej czasy jest gorsza i nie robi ładnegu punkciku. Nie chcę 90ki bo prawde mówiąc miejsca nie mam, przeszkadza element konstrukcyjny. Widoczność perfekcyjna.

Zastanawiam się jak to naprawić. Zmieniać geometrii czaszy nie mam jak, ale móglbym wsadzić lepszy konwerter. Obecnie mam jakiegoś trudno określalnego, ale z 0.2db na obudowie, tani. Czy ktoś mógłby mi polecić konwerter który byłby (cokolwiek to znaczy) lepszy? Zakładam że za 100zł mogę go dokupić. Twin (dwa gniazda). Przeglądam ogłoszenia i poza fancy look nie widzę zalet tych droższych. Co kupić aby było możliwie dobre (mając nadzieję ze również lepsze)?

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nflmu7$bhj$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

A ustawiona dobrze ? Zakladam, ze offsetowa, ramie od tej czaszy i konwerter w przewidzianym miejscu ?

Jeszcze kwestia czy sam konwerter nie jest jakos obrocony, polaryzacja w koncu istotna.

A - trafiles w dobrego satelite ?

Bo jesli wszystko dobre ... sama czasza moze plastikowa i gorzej odbija ?

Bo teraz wszyscy maja 80 i nie narzekaja ... a moze kabel uszkodzony ?

Wiem że podstawa, ale czasem się zapomina. Ruszyłeś działające od lat urządzenie. Sprawdź kabel i wymień wtyczkę. Konwerter też trzeba obejrzeć czy nie ma pęknięć i wody w środku. Wojtek

Reply to
wowa

Użytkownik "Sebastian Biały" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nflmu7$bhj$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Powyginaj delikatnie rękoma czaszę w każdej osi i zobacz czy nie poprawia się sygnał.

Reply to
yabba

Tak. Co najwyzej można sie przyczepić do skręcenia konwetera co jutro uczynię. Mam miernik z piszczałką, ustawione na najbardziej intesywne piszczenie.

Tak. Nowa z pudełka z osprzętem.

W starej antenie był tak samo.

Tak. Hotbird. Jesli bym nie trafił to by nc+ w ogóle mnie olał. A tak - działa, ale nie wszystkie kanały i wskaźnik jakości jest kiepski.

Metalowa. A są plastikowe :D ?

Biore to pod uwagę, ale z powodu faktu że troche działa - raczej nie jest uszkodzony.

Reply to
Sebastian Biały

Mam to w planie. Ale jesli chodzi o sam konweter to poza faktem że stał sobie na deszczu przez 7 lat to nic w nim nie wyrosło patrząc z zewnatrz. Kable mają zero zwarć i kilkanascie ohmów (nowe też miały) na żyle i ekranie w sumie.

Konwerter jest podły, wziety z półki z Auchana. Działał jednak dość sprawnie z 90.

Reply to
Sebastian Biały

Już to robiłem. Doświadczenia są niejasne, miernik popiskuje podobnie przy naprężeniach i bez nich. Czasza ma plastikowy solidny wspornik który powoduje że nie przenosi naprężeń od wysięgnika przez metal. Zakladam że zrobiono to bo tak jest lepiej, ale jakoś nie jest :D

Reply to
Sebastian Biały

nc+ ma troche kiepskie ustawienie satelit.

U siebie mam chyba czasze 90 i mam tak: Nie da sie ustawić mocy i jakości sygnału na maks dla każdego kanału. Jak miałem max dla kanałów bbc to discovery sie sypało. Jak ustawiłem na discovery to bbc wogole nie łapało. I to przy dobrze ustawionych kątach konwertera itp.

Trzeba zrobić tak: Poszukać z których satelitów eutelsata są nadawane programy nc+. Znaleźć ich pozycje wsch-zach. Wybrać srodkowego, ustawić w dekoderze kanał na którym nadawany jest program z tego środkowego i na niego ustawić maks jakości.

I powinno być ok.

Może być tak że masz te czasze jednak za mala albo cos ci zasłania. Sprobuj wstawić tam 90-ke. 10cm to jednak sporo więcej powierzchni odbijającej w tym przypadku (około 25%!!!)

Ważne abyś tej czaszy nie zginał bo będzie źle ogniskować. Ale przyciąć kątówką można.

Reply to
sczygiel

W dniu wtorek, 26 kwietnia 2016 11:47:07 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Tu masz liste:

Niby różnica kątowa nie jest duża ale u mnie jednak nie dało się nastawić idealnie. Jesli u ciebie jest czasza za mała to może być podobnie.

Reply to
sczygiel

U mnie nie było problemu z odbiorem wszystkiego, chociaż mój kolega ma

100% na jakości i sile na mniejszej antenie, ale ma też inny dekoder i mozliwe że te procenty nic nie znaczą przy porównaniu.

Chyba tylko z hotbirda.

Nie, nic nie zasłania. Za mała - może, ale ludzie odbierają nc+ na 60cm. Dlatego byc może trzeba lepszy konwerter a nie z półki z Auchana.

Łatwo powiedzieć, ale to 100zł :)

Ja myślę że ona kipesko ogniskuje fabrycznie.

Sprawdze jeszcze dzisiaj obrót o 5 stopni konwertera i pomanipuluje pozycją w obejmie bo podobno ważne.

Reply to
Sebastian Biały

Może masz dwa ogniska w antenie? Kiedyś trafiłem na taką czaszę, że odbierała w dwóch ustawieniach. Spróbuj poszukać drugiego maksimum sygnału.

Reply to
yabba

Te procenty to tylko z grubsza niosą informację. Przy czym ważniejszy jest ten od jakości. Bo moc to amplituda sygnału a jakość to albo odstęp sygnał-szum albo ilość błęów crc. Dlatego lepiej ustawić na jakość a nie na siłę.

Tak. Pomotało mi sie.

Ale 100pln które zapewnia sporo wiekszy komfort jak śnieg spadnie. :)

Moze byc. Ale to mozna latarką i lusterkiem sprawdzić :)

To jest podstawa, nie pisalem o tym bo zalozylem ze masz to dobrze ustawione. Tak czy siak wybierz program z środkowego satelity, nastaw najlepiej jak sie da i potem sprawdz pozostałe.

Końcówki na kablach zarób na nowo.

W praktyce może sie okazać że i konwerter i kable są do wymiany. Bo jak nie wymienisz to za rok znowu będziesz musiał sie w tym babrać.

Powodzenia.

Reply to
sczygiel

Owszem mam obok inne ognisko, ale to raczej astra jest bo pasuje w przeliczeniu na stopnie. Poza tym tu i tam słychać inne statelity, niestety mój miernik poza piszczeniem nie ma identyfikacji.

Reply to
Sebastian Biały

Seka,seka. Ty ustawiasz na taki zwykły analogowy miernik? Niedobrze :)

Mialem takie i one piszcza jak amplituda jest wysoka. Jak wyżej pisałem, amplituda mniej istotna, ważna jakośc sygnału. Takim miernikiem to z grubsza wyszukać satelite możan jak masz wszystko prosto z pudełka i nie masz ustawione nic.

Zeby ustawic dobrze to albo przynosisz dekoder i tv na dach/balkon albo dzwonisz do żony i ona kladzie telefon przy telewizorze i słuchasz ichniego pipania i zony która mówi ile % jakości dekoder pokazuje.

Tak ustawiam ja :)

Reply to
sczygiel

Nie tylko. Na gapienie się na procenty na ekranie też.

Dokladnie tak. Jednak ekstremum piszczenia pokrywa sie z eksteremum jakości.

Moja antena jest na wysokości 2m a nie na kominie, czym wzbudzam powszechną pogardę w okolicy bo mam dalej do satelity :D

Reply to
Sebastian Biały

W dniu wtorek, 26 kwietnia 2016 13:59:44 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

Popieram, nie ma to jak wygodny dostęp do tego typu gratów. Jak sie spadnie to najwyżej bratki na grządce sie zniszczy :)

Reply to
sczygiel

E tam. Kilka razy dostawałem zgryźliwe uwagi że takie rzeczy to się montuje na kominach żeby lepiej odbierało. Nic dziwnego, psuje lokalny konformizm. No i jak mówie, bliżej do satelity, jak mnie uswiadomił jeden z sasiadów. Prawnik. I w sumie racje miał.

Reply to
Sebastian Biały

Ty sie ciesz ze ci rachunku za porade nie wystawił. ;)

Reply to
sczygiel

To było przed tym jak obejrzał reklamę ściereczek.

Włodek