ATMEGA8515 i problemy...

Witam,

Kupiłem kartę FUNRRARI opartą na ATMEGA8515 z pamięcią ATMEL 24C256 i dodatkowymi 7-mioma diodami LED, ale w żaden sposób nie mogę jej zaprogramować. Posiadam odpowiedni programator FUNPROG - bez problemu programuje on inną kartę FUN, którą posiadam t.j. FUN PURPLE 2 każdym z opisywanych poniżej programów. Dodam, że zworkę na karcie ustawiłem prawidłowo - podczas programowania w pozycji 3-2 - bliżej środka - tak aby CLK nie pochodził z kwarcu na karcie - a ze złącza.

Na początku próbowałem to zrobić programem I2C Programmer v1.3 by Frodo. Niestety program nawet nie wykrył karty (moją FUN PURPLE wykrył bezbłędnie), gdy kliknąłem na "Identyfikuj mikroprocesor". Nacisnąłem na "Kasuj chip", wtedy błysnęła dioda LED na programatorze (na karcie diody nie zapalały się wcale) wyświetlił się komunikat "Chip skasowany", ale nadal nie identyfikował układu. Nie dało nic również "Programuj Lock Bits" - co prawda wyświetlił się komunikat, że "Lock Bits Ustawione".

Następnie próbowałem zaprogramować ją programem Funprom 2.51. Ustawiłem poprawnie rodzaj zew. eepromu na 24x256. Tu również podczas opcji "Erase" nie zgłaszał błędu - tylko błysnęła dioda na FUNPROG i komunikat "Chip erased...". Przy próbie zaprogramowania jednak wyskoczył komunikat "Unknown or unsupported processor", podobnie przy kliknieciu na "Fuses".

Spróbowałem jeszcze zrobić to programem FunMagic 1.40 (rodzaj zewnętrznej pamięci ustawiłem prawidłowo) - ale objawy były podobne - tylko kasowanie się udawało, a przy próbie programowania komunikat: "Nieznany typ" i "Błąd przy procedurze odczytu sygnatury".

Moja karta FUN 2 PURPLE działała prawidłowo ze wszystkimi wyżej podanymi programami.

Czy coś robię nie tak? Czy może układ jest niesprawny? Czy da się coś z tym zrobić?

Czytałem, że to może być wina FUSE BITS - ale one powinny się prawidłowo ustawić po Erasowaniu. Ręce już mi opadają :(

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Reply to
GieTeGie

Użytkownik marco napisał:

Tak to chodzi właśnie o to. Ale daję sobie spokój z programowaniem FUNRRARI - to się staje zbyt kosztowne - właśnie się dowiedziałem, że żeby zaprogramować zewnętrzny EEPROM muszę jeszcze dokupić za 50 PLN programator Phoenix. No i jeszcze przerobić zasilanie w FUNPROG, bo ten I2Cprog_atmega8515 (BTW - ten program wykrył tego ATMEGA) nie modyfikuje mi FUSE BITS, które de facto są już ustawione i to prawidłowo, ale zasilanie jest pewnie za niskie. Taniej mi wyjdzie przerobić zasilanie w tunerze i jeszcze na dobrą imprezę będzie jak sprzedam ta FUNRRARI. Chciałem się pobawić, ale zabawki za drogie :)

Reply to
GieTeGie

Użytkownik marco napisał:

A można gdzieś taki kupić gotowy, bo na Allegro są po 15 PLN, a ja nie mam jak zrobić, bo do najblizszego elektronika mam kilkadziesiąt km. No i pozostaje jeszcze dorobienie zasilania do FUNPROGA - tu nie wiem jak się do tego zabrać - na jakie styki je podłączyć i jakie napięcie... No nic - będę szukał, albo dam se spokój :) W każdym razie - dziękuję za pomoc!

Reply to
GieTeGie

Użytkownik marco napisał:

A moze cos takiego?

sie tym wsadzic external_eeprom.hex do mojego 24C256 ???

Mógłbyś sprawdzić czy dobrze interpretuję: D1 i D2 na tym schemacie to Diody zenera 5V1?

4k7 - 4k Ohm ???? A ten BC547 jakby nie bylo da sie zastapic innym tranzystorem?
Reply to
GieTeGie