Niemrugaj±ca ¶wietlówka

Jak rozwi±zaæ problem (ok. 300W mocy)?

Wydaje mi siê, ¿e najpro¶ciej i najtaniej zasiliæ ¶wietlówkê pr±dem sta³ym (wyprostowane i ew. powielone nap. sieci 230V - bez ¿arzenia), ale do¶æ mocno spada ¿ywotno¶æ ¶wietlówek!

Przetwornica 220V~/ 220V~ ale z f= 20kHz??

Co Wy na to? Pomó¿cie!

Bolek

Reply to
Bolek

Pojedyncza ¶wietlówka ma tak± moc? Sk±d tak± wytrzasn±³e¶? Je¶li nie pojedyncza tylko masz np. 10x30W to rozwiazania ju¿ s± od dawna praktykowane: "statecznik elektroniczny".

Na koñcówkach ¶wietlówek nie ma 230V - sk±d ten pomys³? Tam jest oko³o 80-90V w zale¿no¶ci od d³ugo¶ci rury...

Dlaczego ponownie chcesz robiæ wynalazek ko³a?

Reply to
Pszemol

Dziękuję uprzejmie za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie!

Co robi statecznik elektroniczny?

Uwielbiam takie odpowiedzi - 1. sponiewierać 2. zadać parę pytań retorycznych 3. zaproponować zastosowanie np. nebulizatora katabalistycznego paliatywnego 4. osiągnąć samozadowolenie porównywalne z orgazmem!!

Jeszcze raz dziękuję!

Bolek

Reply to
Bolek

Jedna rura [10 metrow ?] czy kilka ?

Otoz to - unika sie pradu stalego, unika sie braku zarzenia.

Przy pradzie zmiennym latwiej prad ograniczyc dlawikiem, a na wysokich czestotliwosciach nie musi byc duzy.

Swietlowki obecnie bodajrze chodza od 50Hz do 50 kHz, wiec wybor masz potezny :-). Ba, jak przystawiam antenke z 27MHz, to swietlowka tez swieci.

Swego czasu gdzies widzialem informacje ze najlepsza sprawnosc jest przy 3-5kHz. Ale powoduje piski w okolicy, wiec lepiej przejsc na 20 ..

Użytkownik "Bolek" snipped-for-privacy@kki.net.pl> napisał w wiadomości news:blklng$k6t$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Jak rozumiem to jest kilka swietlówek, nie jedna? Jeśli tak to możesz zasilać je trójfazowo albo z jednej fazy, tyle że 50% przez przesuwnik fazowy (statecznik indukcyjno-pojemnościowy).

Spada, ale wszystko zależy jak często będziesz dokonywał zapłonu.

Można nabyć gotowe stateczniki elektroniczne.

Reply to
Jd.

Az z ciekawosci wpisalem w google - "statecznik elektroniczny". Wynik zgodny ze spodziewanym, pierwszy link = dokladny opis statecznika.

A inni takie pytania.

Nikt Cie nie sponiewieral.

A skad grupa ma wiedziec czy do jest jedna swietlowka 300W czy 10 x 30W. Nie napisales tego, a wrozki maja wolne.

Hmm, jesli zastosowanie nebulizatora bedzie droga do sukcesu, to ja nie wiem w czym jest problem. Ale skoro wrodzone lenistwo nie pozwala skorzystac z narzedzia zwanym google, to bardzo mi przykro.

Hmm, a to juz jest temat do przedystkutowania na pl.sci.psychologia i pl.soc.seks.

Drobiazg ;-)

A zeby bylo na temat. Ja wszystkie instalacje ze swietlowkami zrobilem z wykorzystaniem statecznikow. Naprawde, bezproblemowe i doskonale dzialanie.

Pozdroffka Archie

Reply to
Archie

Bolek - idź się wybujaj chłopie - najlepiej tą świetlówką! Durnyś jak but z lewej nogi i zamiast trochę pokory okazać i grzecznie dopytać się o coś, czego nie zrozumiałeś to Ty krytykujesz kogoś, kto starał Ci się pomóc...

BTW - pytania nie były retoryczne.

Reply to
Pszemol

Przy Twojej postawie proponuję słono zapłacić aby ktokolwiek chciał Ci cokolwiek pomóc. A jak Cię nie stać na konsultacje fachowcy to grzeczniutko przeproś wszystkich których tu obraziłeś. Inaczej nie spodziewaj się dużo pomocy.

Reply to
Pszemol

Zakladam ze rozwiazanie "idz do sklepu i kup koszyk najtanszych swietlowek kompaktowych" odpada ?

a probowales 'electronic ballast fluorescent schematic' ?

1270 linkow, juz pierwsze ciekawe.

Stateczniki takie do normalnych rur robia Philips, Osram, Siemens ..

Przemol pokaż mi taką świetlówkę, która bez żarzenia zaświeci przy 90V, natomiast jeśli chodzi o konsultacje - Tobie potrzebne polonistyczne:

"konsultacje fachowcy"

ponieważ durnyś jak but z nogi prawej.

Nie pozdrawiam PLONK!

Reply to
Bolek

Odpada, potrzebne jest światło o ściśle określonej barwie (temperaturze)...

Jeśli takie stateczniki chodzą powyżej 5kHz, to problem rozwiązany!

Dzięki wszystkim (z wyjątkiem Pszemol-a).

Reply to
Bolek

Ćmoku jeden - byłem pierwszym który Ci pomógł. Co za niewdzięczny arogant...

Reply to
Pszemol

Idz do sklepu, kup koszyk drogich kompaktowek philipsa ... o okreslonej barwie :-)

P.S. Akwarium czy fotografia ?

świetlówki - działa bez zarzutu i nie mryga podczas zapłonu

Reply to
jerzyk

Ludzie!! Sorry, moja wina, nie napisałem! Prawdę mówiąc 'lata' mi czy świetlówka będzie mrugać w czasie zapłonu, czy nie!! Chodzi mi o wyeliminowanie efektu stroboskopowego! Świetlówka z dławikiem i starterem mruga z częstotliwością 50Hz - a dla moich potrzeb to o wiele za mało. Muszę oświetlić zjawiska, które trwają np. 1ms - a na synchronizację nie mam szans.

Pozdrawiam

Bolek

Reply to
Bolek

A nie lepiej lampa blyskowa ?

Bo z drugiej strony .. przez 1ms to swietlowka nie tak znowu duzo swiatla emituje. Rozciagla powierzchnia, kiepskie skupienie ...

Świetlówka może pracować na pršdzie stałym (mam pewne doświadczenia w tym temacie), ale jej zapłon jest trudny i trzeba od czasu do czasu zmieniać kierunek przepływu pršdu oraz stabilizować go (przepala się).

Jest to z różnych powodów ciekawy temat. Produkuje się nawet specjalne świetlówki do pracy na pršdzie stałym.

Reply to
Wieslaw Bicz